3 augustus 2012

Dutch Tech Blog: statistieken Q1

Ik besloot de statistieken van de blog eens uit te pluizen. Dit heb ik ook bij zusterblog Homoseksualiteit in Nederland (HINL) gedaan. Ik ben opvallende cijfers tegengekomen. Zowel tegenvallende als toch wel weer positieve.

Allereerst het 'verkeer'. Websites worden vanuit de hele wereld bezocht. Ook deze blog. Nadeel voor mensen die geen Nederlands kennen is dat je hen eigenlijk moeilijk mee kunt tellen als bezoekers. Toch is duidelijk te zien dat er naast Nederlanders ook buitenlanders op de blog komen. In onderstaand overzicht kun je er alles over lezen.

ItemPageviews
Nederland
688
Verenigde Staten
121
Duitsland
63
Rusland
48
Polen
40
Verenigd Koninkrijk
26
België
21
Frankrijk
9
Japan
9
China
2

In onderstaande tabellen zie je via welke browsers en op welke besturingssystemen de blog bezocht is.


ItemPageviews
Chrome
412 (39%)
Firefox
223 (21%)
Internet Explorer
216 (20%)
Safari
114 (11%)
Mobile
49 (4%)
CriOS
9 (<1%)
Opera
4 (<1%)
Mobile Safari
2 (<1%)
Konqueror
1 (<1%)
Minimo
1 (<1%)



ItemPageviews
Windows
760 (74%)
iPod
115 (11%)
Linux
72 (7%)
Macintosh
36 (3%)
iPhone
32 (3%)
iPad
4 (<1%)
Android
3 (<1%)
BlackBerry
2 (<1%)
Windows NT 6.1
1 (<1%)
i686 Linux
1 (<1%)

Nog enkele feiten:

Het hoogste aantal bezoekers in een maand werd behaald in juni 2012 met een aantal van 420. Een maand erna, in juli, bezochten in totaal 392 mensen de blog. Gisteren (1 augustus) zijn er 31 bezoekers geweest en tot slot zijn er vandaag (2 augustus) 17 bezoekers geteld.

Het meest bezochte artikel is Apple iPad vs Microsoft Surface met een aantal van 26. Dit lijkt weinig, maar sommige pagina's worden maar enkele keren bezocht. Daarnaast wordt er met deze blog weinig aan marketing gedaan in tegenstelling tot zusterblog Homoseksualiteit in Nederland (HINL). Die blog kent inmiddels bijna 3000 bezoekers. Ik ben als beheerder van die blog al enkele keren gevraagd om aan bepaalde acties mee te doen om openheid over homoseksualiteit te promoten, waaronder voor Dance4Life. Dance4Life is een organisatie dat de verspreiding van hiv en aids onder jongeren terug wil dringen.

Ondanks de, soms wat, tegenvallende cijfers, blijft de blog uiteraard doorzetten om meer bekendheid te krijgen. Marketing is hiervoor de beste manier. Ik werk dan ook aan verbeterde Twitter- en Facebook-integratie.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen