1 maart 2013

Concept voor online boodschappen blijkt doorslaand succes

Vorig jaar maart startte HelloFresh met een in Nederland unieke webshop voor online boodschappen. Dat de start-up een goudmijn is, blijkt na een jaar op de markt actief te zijn. In het eerste levensjaar heeft HelloFresh haar bezorgingsgebied uitgebreid over heel Nederland en recepten en ingrediënten voor meer dan 100.000 maaltijden bezorgd. Het aankomende jaar verwacht de dienst haar omzet te kunnen vertienvoudigen.    

HelloFresh biedt een box met gezonde en gemakkelijk te bereiden recepten en alle ingrediënten die daarvoor nodig zijn. Klanten hoeven dus niet meer naar de supermarkt voor hun avondmaaltijd. HelloFresh biedt maaltijdboxen aan op flexibele abonnementsbasis en is een jaar geleden opgezet in Nederland met hulp van de internetgigant Rocket Internet, die onder andere ook in het webshopsucces Zalando geïnvesteerd heeft. 

HelloFresh heeft een sterke groei meegemaakt in het eerste jaar en is uitgegroeid tot Europese marktleider in online boodschappen. In het afgelopen jaar heeft HelloFresh de stap gezet naar landelijke levering van hun boxen. Bovendien is het productaanbod vergroot door ook een Veggiebox, Fruitbox, Proefbox en Cadeaubon aan te bieden. Eind 2012 kreeg de start-up een miljoeneninvestering om de groei te stimuleren. Inmiddels heeft HelloFresh meer dan 100.000 maaltijden bezorgd in heel Nederland.

“Het aankomende jaar willen we onze groei versnellen en onze positie als marktleider versterken. Ons doel is om de omzet te vertienvoudigen in 2013”, zegt Maartje Frederiks, CEO van HelloFresh Nederland. Uit cijfers van ING blijkt dat HelloFresh haar marktaandeel nog flink kan vergroten. Op dit moment is ongeveer 1 procent van de totale supermarktomzet in Nederland afkomstig van online boodschappen, in 2020 loopt dit op tot 15 procent.

Verjaardag
HelloFresh kan met succes terugkijken op het afgelopen jaar. Samen met haar klanten viert het bedrijf haar eerste verjaardag in de maand maart. “We hebben hard gewerkt en hiermee veel bereikt. Daar willen we ook onze klanten en relaties voor bedanken.” vertelt Maartje Frederiks, oprichtster van HelloFresh.

Over HelloFresh:
HelloFresh is begin 2012 opgericht in Nederland. HelloFresh biedt een flexibel lidmaatschap waarmee klanten wekelijks een box met gezonde recepten en bijbehorende verse ingrediënten ontvangen. Alle recepten zijn bedoeld om een evenwichtige en gezonde voeding te waarborgen, waardoor gezond eten leuk en gemakkelijk gemaakt wordt. HelloFresh ontwikkelt zelf de recepten, doet de inkoop van de ingrediënten en bezorgt gratis aan huis. Alleen het koken wordt overgelaten aan de klant. De HelloFresh Box kan online besteld worden via www.hellofresh.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen