Shell lanceert nieuwe wereldwijde studentencompetitie Shell Ideas360

Door de groei van de wereldbevolking en de wereldwijde stijging in welvaart zal de vraag naar energie, water en voedsel alleen maar toenemen. Shell lanceert daarom Ideas360 – een nieuwe, wereldwijde competitie die ook Nederlandse universitaire studenten uitdaagt met baanbrekende ideeën te komen die de druk op de energie-, water- en voedselsystemen kunnen verminderen. De competitie geeft deelnemers de kans om hun oplossingen door te ontwikkelen naar ‘investeringswaardige’ business case. Zij krijgen hierbij ondersteuning van Shell-mentoren en -experts. Daarnaast maakt de winnaar kans op een bijzondere reis: de National Geographic Expeditie. 


Hoe werkt de competitie?
Shell Ideas360 bestaat uit drie fases. In de eerste fase (oktober-november 2013) dienen deelnemers hun initiële ideeën in. Deze ideeën worden geëvalueerd door een team van Shell experts waarna maximaal honderd ideeën worden geselecteerd voor de tweede fase (januari –april 2014). In deze fase werken deelnemers hun ideeën verder uit tot een business case met hulp van Shell-mentoren en verschillende experts. In de derde fase worden vijf individuele deelnemers of teams uitgenodigd hun ideeën te presenteren voor een jury tijdens Shell Eco-Marathon Europa, die in mei 2014 plaats vindt in Rotterdam.
De winnaar gaat op reis
De winnende student(en) gaan op een bijzondere reis, de zogenaamde National Geographic Expeditie. Daarnaast maken de beste ideeën kans op financiering vanuit het Shell GameChanger programma dat tot op de dag van vandaag meer dan 300 miljoen dollar heeft geïnvesteerd in vele projecten. GameChanger heeft met ruim 1500 innovators samengewerkt om meer dan 100 ideeën tot leven te brengen.
Thijs Jurgens, Shell Vice President voor Innovatie: “Als wereldwijde leider in energie en innovatie streven wij naar vooruitgang in de ontwikkeling van een beter energiesysteem. De toekomst van energie kan niet los worden gezien van die van voedsel en water. Om de druk op deze vitale bronnen te verminderen moeten we samenwerken. Innovatie begint met ideeën. En goede ideeën kunnen op elk moment door wie dan ook worden bedacht. Echter veel van deze goede ideeën komen door verschillende redenen nooit van de grond. Bij Shell willen wij ervoor zorgen dat veelbelovende ideeën een kans krijgen en worden ondersteund. En wat is een betere plek om daarmee te beginnen dan bij universiteiten? En welk talent is beter om te ondersteunen dan dat van studenten?”
Sander Nieuwenhuizen, Shell Vice President voor Recruitment: “Met Shell Ideas360 hopen we toekomstige leiders en innovators te inspireren en aan te moedigen om na te denken over de uitdagingen van de energiesector in de komende decennia. Het is erg spannend te bedenken dat op een zeker moment de ideeën van deze deelnemers met onze steun tot leven gebracht kunnen worden.”
Ideeën kunnen tot 1 december 2014 worden ingezonden via www.shellideas360.com.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in