3 december 2013

Dixons en Philips lossen weer meeste klachten op

Voor de tweede keer op rij winnen Dixons en Philips een Klacht.nl Award. Van alle elektronica ketens die in 2013 klachten hebben ontvangen via Klacht.nl, loste Dixons maar liefst 100 procent op. In 2012 won het bedrijf ook een award. Bij de elektronica merken ontvangt Philips ook voor de tweede keer een award, met een oplospercentage van 85 procent.



Klacht.nl Awards elektronica 

Klacht.nl reikt de awards dit jaar voor de derde keer uit aan bedrijven die in hun categorie het beste omgaan met klachten van de consument. In totaal meldden bezoekers van de site 1072 klachten bij een elektronica keten. Hiervan werd slechts 43 procent opgelost. Voor elektronica merken werden afgelopen jaar 1713 klachten gemeld, waarvan de merken 49 procent oplosten.


Winnaars en verliezers

BCC eindigde bij de ketens na Dixons op een tweede plaats, met een oplospercentage van 96 procent. MediaMarkt kreeg de meeste klachten, waarvan de keten er geen enkele op wist te lossen. In tegenstelling tot Philips deden Samsung, Siemens en Sony het aanzienlijk slechter. Deze merken losten weinig tot geen klachten op in 2013.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen