[CES 2014] Cisco op CES 2014: er gebeuren bijzondere dingen wanneer je verbindt wat niet verbonden is

Op de Consumer Electronics Show (CES) 2014 in Las Vegas zet Cisco zijn visie uiteen op het Internet of Everything (IoE), de netwerkverbindingen tussen mensen, processen, data en dingen. John Chambers, Chairman en Chief Executive Officer van Cisco, houdt vandaag een keynote-presentatie over dit onderwerp. Zijn keynote maakt deel uit van de Tech Titans keynote-reeks van de Consumer Electronics Association (CEA), waarin CEO’s van de belangrijkste technologiebedrijven hun visie geven op revoluties op het gebied van producten, diensten en netwerken, die de volgende golf aan innovaties vorm zullen geven.

“De afgelopen dertig jaar heeft Cisco zijn klanten geholpen met elke internettransitie. Het Internet of Everything (IoE) is daarvan misschien wel de meest veelbelovende. Het creëert nieuwe kansen voor organisaties, mensen, gemeenschappen en landen om aanzienlijk meer waarde te halen uit netwerkverbindingen tussen mensen, processen, data en dingen. De consumentenelektronicasector kan profiteren van IoE door nieuwe relaties op te bouwen, nieuwe kansen te creëren en uiteindelijk meer dan $14 biljoen aan waarde te realiseren. We werken aan het versterken van de mogelijkheden van IoE en aan het verbinden van wat nu nog niet verbonden is,” zegt Blair Christie, senior vice president en chief marketing officer van Cisco.
Cisco laat op de CES zien hoe enkele technologietransities – waaronder mobility, de ‘consumerization’ van IT, de opkomst van cloud computing, het toenemende belang van Big Data en het Internet of Things – samen het Internet of Everything mogelijk maken. Cisco demonstreert onder meer:
Internet of Everything: thuis
  • Deze demo laat zien hoe consumenten thuis kunnen profiteren van het Internet of Everything. De visie van Cisco op het huis van de toekomst is onder meer gebaseerd op de recentelijk aangekondigde ‘Cisco Videoscape’ cloudgebaseerde software, nieuwe content die door service providers wordt geleverd, locatie-gebaseerde en profieldata, mogelijkheden voor het besturen en automatiseren van apparatuur in huis (domotica) en data die met sensoren worden verzameld.

Internet of Everything: onderweg
  • Cisco geeft een nieuw beeld van winkelende consumenten in zijn gesimuleerde winkelomgeving ‘BigBox’. Bezoekers die in BigBox winkelen kunnen ervaren hoe locatiegebaseerde data, video voorspellende analyse, beveiligingscamera’s en sensoren de winkelbeleving verrijken en hoe winkeliers hun winkels efficiënter kunnen managen. 

Nieuwe Videoscape cloudsoftware en Software-as-a-Service mogelijkheden voor service providers en mediabedrijven
  • Specifiek voor partners en klanten organiseert Cisco demonstraties en meetings waarin service providers en mediabedrijven zien hoe zij met Videoscape de operationele kosten kunnen verlagen en hun slagkracht verbeteren, en ook om met behulp van IoE hun omzet te vergroten. Cisco toont onder meer de nieuwe Videoscape cloudmogelijkheden, geavanceerde gebruikerservaringen op 4K/Ultra HDTV, Cisco Connected Life security en oplossingen voor domotica, nieuwe ontwikkelingen op het gebied van geavanceerde advertising, content management en beveiliging.

Cisco’s Connected Car-oplossingen
  • Cisco brengt internet naar het wegennet, om wegen veiliger, minder druk en schoner te maken. Cisco demonstreert een end-to-end netwerkarchitectuur die ontworpen is om de communicatie en mobiele diensten voor auto’s die met het netwerk verbonden zijn, te optimaliseren. 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in