27 maart 2014

International SOS kiest Orange Business Services voor de transformatie van de wereldwijde hulpverleningsinfrastructuur

Orange Business Services ondersteunt International SOS, ‘s werelds meest toonaangevende speler op het gebied van geïntegreerde medische-, klinische- en veiligheidsdiensten, in de transformatie en het beheer van de volledige communicatie-infrastructuur, inclusief het netwerk voor noodhulp. Het doel is om International SOS te ondersteunen in het leveren van directe en 24/7 levensreddende hulpverlening aan leden, in meer dan 70 landen, met 27 hulpcentra en 36 International SOS-klinieken.


Netwerkconsolidatie zorgt voor gecentraliseerd beheer en kostenbesparing
Als onderdeel van het vijfjarig contract zal Orange diverse netwerken in 118 locaties en 50 landen van International SOS herontwerpen, consolideren en beheren. Daarnaast zal Orange Business Services een volledig beheerde, geïntegreerde en geoptimaliseerde netwerkoplossing aanbieden, zodat International SOS de leiding krijgt in applicatieprioritering. Ook krijgt International SOS meer controle over de infrastructuur. Consolidatie van de bestaande firewalls en de beveiligingsarchitectuur zorgen voor gecentraliseerd beheer en controle.

Orange zal ook een gecentraliseerde callcenterarchitectuur voor de 27 assistentiecentra ontwikkelen en continuïteitsverbeteringen voor de business aan de oplossing toevoegen, met een beheerd IP-telefoniecomponent.

Orange-netwerk zorgt voor reddingslijn voor klanten van International SOS
Tijdens de aankondiging van de partnership zegt Richard MG Davies, Group CIO bij International SOS, het volgende: “De netwerkinfrastructuur is de reddingslijn van onze business. Iedere oproep beschouwen wij als noodgeval en ieder antwoord kan het verschil uitmaken tussen leven en dood. Een robuuste, veilige en betrouwbare infrastructuur staat centraal, zodat iedereen die ons nodig heeft ons op effectieve wijze kan bereiken. Met dit nieuwe model zullen wij in staat zijn om kosten te verlagen. Door de samenwerking met een wereldwijde speler zoals Orange, zullen wij in staat zijn om efficiënt en tijdig locaties op afstand te bereiken. Dit betekent dat wij onze leden op ieder moment medische ondersteuning en noodhulp kunnen aanbieden.”

“Noodhulp, medische ondersteuning en patiëntenzorg zijn zaken die door de technologische mogelijkheden behoorlijk in beweging zijn geweest in de afgelopen jaren,” zegt Yee-May Leong, senior vice president Orange Business Services. “Geavanceerde communicatieoplossingen en een goed netwerkbereik zijn cruciaal voor de moderne gezondheidszorg. Wij zijn blij dat wij hier een bijdrage aan kunnen leveren. We verheugen ons over de samenwerking met International SOS zodat wij met onze communicatieoplossingen meer levens kunnen redden.”

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen