19 maart 2014

Kappers, barbiers en beauty salons informeren per smartphone app

Om hun klanten te bereiken en te informeren over nieuws, aanbiedingen en cursussen, voldoet een website als digitaal medium, in de kappers & beauty branche, al lang niet meer. Iedereen is in sociale netwerken actief, gebruikt mobiele apparaten om zich op de hoogte te houden en zeker de jonge generatie is altijd en overal online. Met een eigen smartphone app op basis van chayns® krijgen de kappers en beauty salons nieuwe marketing mogelijkheden en een betere klantenbinding.


Meer dan 4000 kappers, barbiers en beauty salons zijn in Nederland actief op Facebook. Daar posten ze de nieuwste kapsel trends, introduceren zij de kleuren van het volgende seizoen en plaatsen aanbiedingen. Echter veel van deze informatie wordt over het hoofd gezien in de stortvloed van postings die de klanten dagelijks ontvangen en vele oudere klanten zijn niet op het sociale netwerk actief. Met een eigen app bereiken zij alle klanten direct op de smartphone en hebben ze daarnaast nog de mogelijkheid aanvullende functies te integreren.

chayns® maakt van de Facebook pagina's van kappers en beauty salons native en levende smartphone apps. Alle inhoud, die op het sociale netwerk gepubliceerd wordt, beland automatisch direct in de app. Via push in realtime en je bereikt 100% van je volgers. De gratis app bestel je in een paar minuten en staat, na goedkeuring van de store aanbieder, in de Appstore, Playstore en Windows Store klaar als download. De actuele inhoud voor de app wordt automatisch uit de Facebook pagina van de kap- of beauty-salon vervaardigd, dus je hoeft geen twee informatie kanalen parallel te onderhouden.

"De beste en snelste manier van directe verspreiding van informatie is de eigen smartphone app" volgens Matthias Wäßle van Tobit.Software. "Tientallen kappers, barbiers en beauty salons gebruiken chayns® en hun eigen app, om klanten over kapsels, styling, make-up en evenementen op de hoogte te houden. Zeker voor jonge mensen een fantastisch tool, zij gebruiken vaker apps dan de internet browser op hun smartphone."

Als marketing instrument is de eigen app voor elke onderneming direct inzetbaar. Daarnaast biedt zij vele mogelijkheden tot individualisering en uitbreiding. Of dat tegoed bonnen, online boekingen, kapsels overzichten, video's van het YouTube kanaal of eenvoudig alleen maar de telefoonverbinding voor een mondelinge bestelling zijn, via de app is alles mogelijk. "Het gemakkelijke gebruik van chayns® maakt de vervaardiging van multimediale informatie kinderlijk eenvoudig", vervolgt Wäßle verder. "Ook de uitbreidingen zijn met een paar muis klikken klaar en maakt de app tot een volwaardig service instrument voor de ondernemingen en zijn gasten."

1 opmerking:

  1. Natuurlijk kan elke organisatie, bedrijf, vereniging, community kosteloos een eigen app instellen. Dat geldt voor elke branche of industrie. Geheel gratis!

    Instellen van je eigen app, dat doe je hier: http://www.tobit.com/chayns/

    BeantwoordenVerwijderen