8 mei 2014

iPad opnieuw populairste tablet onder consument

Onderzoeksbureau J.D. Power doet jaarlijks onderzoek naar klanttevredenheid bij verschillende apparaten, waaronder tablets. Dit jaar was dan ook geen uitzondering. Vorig jaar verloor de iPad de eerste plaats, maar dat is dit jaar weer 'terug naar het oude niveau'. De tablet van Apple kreeg vijf van de vijf sterren, wat het hoogste aantal is. Na de iPad volgt Samsung met drie sterren.

Over het onderzoek concludeert J.D. Power dat prijs tegenwoordig een grotere rol speelt dan functionaliteit van de tablet of het merk ervan. Niet alleen de gemiddelde prijs van een tablet daalde hierdoor. Eveneens de tevredenheid liep namelijk terug van 852 van de 1000 punten in 2012 naar 835 punten in 2014.


Het onderzoek, dat in de Verenigde Staten plaatsvond, werd gehouden onder 2513 mensen. Er wordt gekeken naar hoe mensen denken over de prestaties, gebruiksvriendelijkheid, features, design en kosten. De iPad scoorde op al deze factoren het hoogst, uitgezonderd van de kosten.

Hoewel het geen representatief onderzoek betreft is het wel mooi om te zien dat Apple de eerste plek herovert heeft met de iPad. Het is dan ook vrij opmerkelijk dat de tablet de vorige keer überhaupt deze plaats moest inleveren aan Samsung. Het Zuid-Koreaanse bedrijf, bekend van de Samsung Galaxy-lijn is nooit enorm populair geweest als het gaat om design en gebruiksvriendelijkheid. Ook de prestaties van haar tablets vallen vaak tegen, ondanks de hoge kloksnelheden of het RAM-geheugen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen