23 mei 2014

Last-minute aanbiedingen Délifrance Brugrestaurant A4 tegelijk op scherm én app

Een consortium bestaande uit MMD, QYN, AppVantages en BlackBerry heeft een systeem ontwikkeld waarmee retailers eenvoudig last-minute aanbiedingen direct naar beeldschermen kunnen sturen en tegelijk naar een speciaal daarvoor ontwikkelde app. De eerste toepassing gaat vandaag van start bij het Délifrance Brugrestaurant aan de A4 bij Hoofddorp. De aanbiedingen en andere content van Délifrance gaan in real-time naar professionele Philips schermen boven de bestelcounter, naar de schermen in de etalage en naar de gratis ‘Délifrance Brugrestaurant A4-app’. Deze app kan zo de gebruiker wijzen op last-minute aanbiedingen en kunnen direct worden verzilverd.

Het consortium heeft verschillende technologieën gebundeld tot een 360 graden productpropositie waardoor restauranthouders en retailers bezoekers kunnen herkennen en belonen als terugkerende klant. Met het systeem zijn op ieder moment van de dag nieuwe aanbiedingen mogelijk en deze worden geheel geautomatiseerd via de verschillende kanalen uitgestuurd. Retailers kunnen bijvoorbeeld hun mobiele loyalty-programma vanuit hun eigen hoofdkantoor uitbreiden naar beeldschermen die op voor hen belangrijke locaties staan.

René de Jong, directeur Sales & Marketing EMEA bij MMD voor Philips SignageSolutions: “Met onze partners QYN, AppVantages en Blackberry hebben we de nieuwste technologieën efficiënt kunnen verbinden tot een ‘last-minute marketing’-product dat een nieuwe dimensie aan mobiele marketing geeft. Door onze intelligente en hoogwaardige beeldschermen te combineren met uitgekiende realtime content kunnen retailers direct, interactief via een app én op locatie communiceren met consumenten. Dit is een grote stap voorwaarts voor klantgerelateerde marketing, waar vele retailers hun voordeel mee zullen doen.”

“De winkel online brengen.” Dat is volgens Hans-Christiaan de Vaan, directeur van QYN, in één zin de essentie van deze samenwerking. “Aanbiedingen op internet, de winkelvloer én de mobiele app zijn nu altijd gelijk. Dit maakt de content op de schermen nog actueler en dus relevanter voor de shopper. Wij hadden al veel ervaring met een real-time koppeling tussen de website van onze klanten met schermen op de winkelvloer. De koppeling met het mobiele platform maakt de cirkel nu rond.”

Maurits Falkenreck, directeur van AppVantages: “AppVantages biedt dé fundering voor mobile loyalty, coupons, gift cards en tickets. Met ons platform en bouwstenen kun je direct mobiele gepersonaliseerde campagnes lanceren met alle mogelijke vormen van barcodes en proximity tools, zonder dat de eindgebruiker persoonlijke gegevens of een mobiel nummer hoeft achter te laten.”

MMD, merklicentiepartner voor Philips SignageSolutions, biedt hoogwaardige professionele displays met optimale beeldbeleving. Deze displays worden door QYN gebruikt voor instore schermcommunicatie-oplossingen (digital signage) die met hoge resolutiefoto’s werken. AppVantages heeft de technologie ontwikkeld die het mogelijk maakt voor retailers om zelf mobile marketingcampagnes op te zetten en te distribueren via mobiele apps. De digitale coupons voor kortingen kunnen zowel online als offline worden gevalideerd. Met de eigen nabijheidstechnologie (‘proximity’) van AppVantages is het mogelijk om aanbiedingen te sturen op basis van de precieze locatie van de smartphone-gebruiker. BlackBerry bedient met de nieuwe cross-platform BlackBerry Messenger (BBM) een gebruikers community op manieren die verder gaat dan de bekende social media. Daardoor is de BBM-app in staat allerlei soorten marketingacties te ondersteunen. Bovendien is de social media omgeving van BBM uitermate geschikt voor de ondersteuning van loyaltyprogramma’s.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen