22 mei 2014

Universiteit van Amsterdam en Avanade starten ‘Avanade School of Business’

Vanaf vandaag biedt Avanade, aanbieder van zakelijke technologiediensten en managed services, zijn medewerkers de mogelijkheid om deel te nemen aan de zogenaamde ‘Avanade School of Business’. De Amsterdam Business School (ABS, onderdeel van de Universiteit van Amsterdam) heeft het lesprogramma speciaal ontwikkeld in samenwerking met Avanade. Het programma heeft als doel om de IT-experts nog beter in staat te stellen de brug te slaan tussen business-uitdagingen van de klant en de innovatieve IT-oplossingen van het bedrijf. Vandaag gaat de pilot-module ‘Branding’ van start.


“Uit intern onderzoek onder onze medewerkers bleek dat er behoefte is aan een leergang die zich richt op het zakelijke aspect waarmee een consultant te maken krijgt. Wij ervaren dat het heel waardevol is om als IT-consultant altijd voor ogen te hebben wat het uiteindelijke zakelijke doel is waar de klant met een oplossing naar streeft. Zo kunnen wij onze klanten zo goed mogelijk van dienst zijn”, zegt André Huizing, CEO van Avanade Nederland.

Het programma bestaat uit masterclasses rondom diverse business-thema’s gevat in zes modules met een totale duur van twee jaar. Deze modules bestaan elk uit zes colleges, waarvan er vijf worden gegeven door verschillende UvA-docenten en één wordt ingevuld door Avanade zelf. De modules tellen mee voor het MBA-schakelprogramma, wat ervoor zorgt dat deelnemers na afloop kunnen doorstromen naar the Amsterdam MBA van de ABS als zij dat willen. Hiermee krijgen de consultants naast de MBA ook de MSc-titel.

“Onze samenwerking is een schoolvoorbeeld van een win-winsituatie”, zegt Ronald Does, Directeur van het instituut voor Executive Programmes van de Amsterdam Business School. “Enerzijds bieden wij Avanade toegang tot het UvA-netwerk van hoogleraren, docenten en studenten. Daarnaast stellen wij een op maat gemaakt programma voor hen op. Anderzijds kunnen wij een brug slaan tussen wetenschap en praktijk en biedt het ons kansen voor onderzoek, onderwijs, gastdocentschap, career services en innovatie op het gebied van digitalisering van hoger onderwijs.”

Over Amsterdam Business School
Door de jaren heen heeft de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Universiteit van Amsterdam een sterke portefeuille opgebouwd van Executive-, master- en kortlopende programma's op het gebied van Finance, Accounting, HRM, Strategie & Marketing, Entrepeneurship & Innovation en Operations Management. Deze programma's zijn ondergebracht in de EQUIS-geaccrediteerde Amsterdam Business School (ABS). Kijk voor meer informatie op: http://abs.uva.nl/.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen