10 juli 2014

Sky Radio en Shazam innoveren radiocommercial

Sky Radio en Shazam starten op initiatief van mediabureau Mindshare een unieke samenwerking. Het radiostation en de populaire mobiele muziekherkenning app introduceren samen met Bavaria de eerste interactieve radiocommercial. Op aangegeven tijdstippen hoor je de radiocommercial van Bavaria 0.0% Radler, waarna luisteraars door het gebruik van Shazam kans maken op een vakantie naar het Bavaria Radler Easy Island. Het is de eerste keer in Nederland dat een radiozender op deze manier met Shazam samenwerkt. Met de innovatie verhoogt Sky Radio de attentiewaarde van radiocommercials.

Dennis Landman, Sales Director Sky Radio Group: ‘Begin dit jaar raakte ik in gesprek met Ruud de Langen van mediabureau Mindshare, om op basis van de muziekherkenning van Shazam bij Sky een promotie te ontwikkelen. We laten met deze actie zien dat Sky Radio en Bavaria op het gebied van audio blijven innoveren. Het actiemechanisme is simpel: zodra de reclame van Bavaria 0.0 % Radler bij Sky voorbij komt herkent Shazam deze en stuurt luisteraars direct door naar de actiepagina van Bavaria. De uitzendtijden van de spots worden op Skyradio.nl en on air aangekondigd. Nooit eerder werd actief luisteren naar radiocommercials op deze manier aangemoedigd’.

Ruud de Langen, CEO Mindshare: ‘We zien het als onze taak om telkens met originele oplossingen voor onze klanten te komen. Mindshare heeft wereldwijd al een partnership met Shazam. Dat we nu luisteraars kunnen activeren rondom de Sunny song in de Bavariacommercial is nieuw in Nederland en een mooi bewijs van teamwork en innovatie met onze partner Sky Radio’.

De actie i.s.m. Shazam en Bavaria hoor je van maandag 28 juli tot en met zondag 3 augustus bij Sky Radio.

Shazam 
Shazam verbindt meer dan 475 miljoen mensen wereldwijd met hun favoriete muziek, tv-shows en merken. Shazam groeit met meer dan vijftien miljoen gebruikers per maand. Dit maakt Shazam een van ’s werelds grootste toonaangevende mediabedrijven. De app is gratis te downloaden en beschikbaar voor Windows, iPhone, Blackberry en Android. Het is een van de beste manieren om muziek te ontdekken, verkennen en aan te schaffen. Daarnaast kun je gemakkelijk muziek én tv- en radiofragmenten delen. Via Shazam acties ontvangt de gebruiker daarnaast exclusieve informatie en aanbiedingen. 

Bavaria 
Bierbrouwer Bavaria is het op een na oudste familiebedrijf in Nederland. In totaal werken er ongeveer 900 mensen voor Bavaria, in binnen- en buitenland. Onder leiding van de familie Swinkels wordt in de brouwerij van Bavaria in het Zuiden van Nederland al zeven generaties bier gebrouwen volgens een uniek familierecept. Zo wordt de beste kwaliteit al sinds 1719 gewaarborgd. Pure ingrediënten zijn de basis voor kwaliteit en daarom wordt Bavaria gebrouwen van natuurlijk mineraalwater en vermout Bavaria haar eigen gerst.

Mindshare
Mindshare is een internationaal marketing- en mediabureau met 115 vestigingen in 86 landen. Mindshare is opgericht in 1999 en heeft een gerenommeerd en gevarieerd klantenpakket bestaande uit Internationale en bekende lokale adverteerders. Mindshare bezet de nummer 1 positie in Nederland (bron: Recma) en is het meest bekroonde AMMA mediabureau. Mindshare is onderdeel van WPP, ’s werelds grootste communicatieservices groep. Voor meer informatie: www.mindshare.nl. 

Smartclip
Shazam wordt in verschillende landen vertegenwoordigd door smartclip, die de exclusieve partnership met Sky Radio in Nederland heeft gesloten. Smartclip is een wereldwijd multi-screen en brand advertising platform, gespecialiseerd in video ad formats ten behoeve van internet-connected apparaten waaronder smartphones, tablet PC’s, gaming consoles, set-top boxen en connected TV, naast de klassieke PC. Het bedrijf helpt adverteerders en mediabureaus de gewenste doelgroep te bereiken. Het hoofdkantoor van smartclip bevindt zich in Hamburg, Duitsland met vestigingen in Europa en Latijns Amerika. Voor meer informatie: www.smartclip.com.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen