18 augustus 2014

Apple wint Emmy Award voor 'Misunderstood'-reclamespot

Apple heeft een Emmy Award gewonnen voor één van haar reclamespotjes: Misunderstood. Dat blijkt uit een document van de organisatie achter zij die de prijzen uitdelen. Het is niet de eerste keer dat Apple een Emmy Award wint. In  2013 kreeg het bedrijf een Emmy voor 'Eco-system for Real Time Presentation of TV Content to Mobile Devices without the use of Specialized Television Hardware', in 2005 en 2006 voor 'Streaming Media Architectures and Components', in 2002 eentje voor de videobewerkingssoftware Final Cut Pro en in 2001 voor de inventie van FireWire.

Geproduceerd door Park Pictures onder leiding van het Media Arts Lab werd het spotje rond de Kerst van 2013 uitgezonden. In dat spotje is een iPhone 5s te zien waarmee een filmpje wordt gemaakt die later via AirPlay wordt afgespeeld op een Apple TV.



Hoewel dit filmpje nog door een ander bedrijf geproduceerd is heeft Apple inmiddels een eigen reclameteam die dit werk voortaan doet. Terwijl Apple altijd door professionele en mooie reclamespotjes zorgt proberen Samsung en Microsoft het bedrijf juist belachelijk te maken. 

Apple versloeg met 'Misunderstood' reclamespotjes van General Electric, Nike en Budweiser. Het bedrijf krijgt weleens kritiek te verduren vanwege haar reclamespotjes, maar deze kreeg eigenlijk meteen al veel bekendheid.

Op maandag 25 augustus worden de Emmy Awards uitgedeeld aan alle winnaars.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen