Coca-Cola en BT werken samen aan duurzame gemeenschappen

Coca-Cola Zuid-Afrika, bottelaar Coca-Cola Fortune en BT Global Services gaan samenwerken om wifi beschikbaar te maken via Coca-Cola-automaten in arme delen van Zuid-Afrika. Coca-Cola installeert de frisdrankautomaten terwijl BT zorgt voor design en ondersteuning, connectiviteit en internettoegang, alsook bedrijfstrainingen.

De pilot is gelanceerd in twee belangrijke gebieden, in Umtata, gelegen in de provincie Oost-Kaap en Nelspruit, gelegen in de provincie Mpumalanga.

“Het initiatief maakt deel uit van Coca-Cola’s belofte om duurzame gemeenschappen op te bouwen door de leden daarvan actief te ondersteunen. Door studenten en scholieren gratis toegang te bieden tot wifi worden onderzoeksmogelijkheden vergroot en stellen we ze in staat hun kennis te vergroten. Ook kunnen ondernemers en eigenaren van kleine bedrijven in de gemeenschap zo een aantal bedrijfsprocessen online gaan beheren”, aldus David Visser, Chief Information Officer Coca-Cola Zuid-Afrika.
Oliver Fortuin, algemeen directeur BT Global Services Sub-Saharisch Afrika: “Wij zijn trots op onze samenwerking met Coca-Cola en onze betrokkenheid bij dit project, dat achtergestelde gemeenschappen betere toegang tot informatie en onderwijs geeft. Bij BT hanteren we een Connected Society-visie: het wereldwijd helpen verbeteren van de samenleving door de kracht van digitale verbindingen. Naast het verschaffen van internettoegang, willen wij mensen ook helpen creatief gebruik te maken van technologie en de mogelijkheden van de hedendaagse, sterk verbonden wereld optimaal te benutten.”
De locaties zijn gekozen vanwege hun toegankelijkheid, om zo het gebruik van de technologie door de lokale bevolking te maximaliseren. De eerste locatie is Sasol Integrated Energy Centre (SIEC) in Qunu, Umtata. Dit is een populaire plek voor de lokale bevolking en ligt in de nabijheid van een taxistandplaats die grote aantallen mensen aantrekt. Daarnaast wordt SIEC beheerd door een overwegend vrouwelijke coöperatie die zal profiteren van een groeiende stroom mensen. De tweede locatie is Thokozani Fast Food in Bushbuckridge, Mpumalanga.
Beide locaties bevinden zich in de nabijheid van winkelcentra en scholen, zodat bewoners hun dagelijkse activiteiten kunnen combineren met de mogelijkheid het internet te gebruiken voor zakelijke en educatieve doeleinden. Internettoegang via de wifi-verbinding is gratis en beschikbaar zolang iemand zich op de locatie bevindt.
Coca-Cola Zuid-Afrika, bottelaar Coca-Cola Fortune en BT Global Services streven ernaar het project uit te breiden en wifi-automaten in verschillende delen van Zuid-Afrika te installeren om duurzame gemeenschappen te ondersteunen en helpen groeien.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in