18 september 2014

Hoe een passend antwoord te krijgen op een technische vraag?

Een steeds vaker voorkomend probleem bij bezitters van een laptop, een computer, een tablet,  een mobiele telefoon of een ander elektronisch apparaat is de hulp of assistentie in het geval van technische vragen.

Uit onderzoek van diverse analysebureaus is over de afgelopen jaren bewezen dat van bijna ieder laptopmerk binnen 3 jaar na productie meer dan 25% van de laptops niet meer naar behouden functioneert of er technische problemen zijn. In de diverse onderzoeken zijn de merken Apple, HP, Acer, Dell, Sony, Toshiba, en nog vele anderen mee genomen. De trend van defecte technische producten lijkt zich inmiddels uit te breiden naar andere typen consumentenelektronica als bijvoorbeeld tablets.

Behalve dat consumentenelektronica producten regelmatig mankementen hebben blijkt het oplossen van een probleem met bijvoorbeeld een tablet ook niet erg eenvoudig. Meer en meer websites van technologische bedrijven maken het moeilijker om telefonisch contact op te nemen, vragen klanten eerst een vragenlijst in te vullen op de website alvorens er een telefoonnummer zichtbaar wordt of nemen enkel contact op nadat u een e-mail heeft gestuurd.

Omdat het een recht is van de klant of consument van een product om ondersteuning te ontvangen bij een mankement van een product of service bestaan er sinds kort ook snellere en eenvoudigere manieren dan aangeboden door de bedrijven in kwestie. Door gebruik te maken van een telefonische doorschakel service krijgt u meteen contact met een medewerker van het door u gekozen bedrijf die een antwoord zal geven op de door u gestelde (technische) vragen.

Mocht u het probleem of technisch vraagstuk telefonisch willen voorleggen aan het bedrijf van uw elektronische product neem dan altijd eerst de volgende stappen door:
  • Neem rustig de tijd om te bekijken wat er mankeert aan uw computer, laptop, tablet, telefoon of andere product.
  • Schrijf in alle rust uw technische vragen op.
  • Zoek via Google naar een mogelijk antwoord op uw vraag. Tip: vaak zijn voor specifieke vragen een forum het meest geschikt. 
  • Mocht u via google geen match kunnen vinden probeer dan vervolgens de website van uw product of bel direct met een doorschakel telefoon service.
  • Door duidelijk te vermelden wat uw probleem is en door de concrete vragen op te schrijven maakt u het de klantenservice vaak een stuk makkelijker om een antwoord op uw vraag te geven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten