BT lanceert zakelijke dienst voor gepersonaliseerde video’s

BT kondigt vandaag de integratie van gepersonaliseerde videomogelijkheden in het Cloud Contact-portfolio aan, gebruikmakend van de vooruitstrevende technologie van Idomoo. Bedrijven kunnen hiermee korte, op maat gemaakte video’s van hoge kwaliteit naar miljoenen klanten tegelijk versturen.

De gepersonaliseerde videodienst binnen Cloud Contact, inmiddels getest door twee vooraanstaande Britse banken, biedt bedrijven de mogelijkheid een standaard template voor videoberichten te ontwikkelen en daarna eenvoudig individuele gebruikersdata toe te voegen om zo een uniek en gepersonaliseerd bericht te maken. Gepersonaliseerde gesproken berichten en data garanderen dat elke klant weet dat de video speciaal voor hem of haar is bestemd.
Bedrijven kunnen de dienst inzetten tijdens iedere fase van de klantrelatie: tijdens de eerste marketingactiviteiten, het instapproces of andere regelmatige communicatie met gebruikers. Voor zowel tekst als spraak zijn de meeste talen beschikbaar – en de gebruiker kan de gewenste taal selecteren als de video wordt bekeken. De dienst kan ook ingezet worden om gebruikers die moeite hebben met traditionele gedrukte documenten, bijvoorbeeld slechtzienden, van de benodigde informatie te voorzien.
De dienst wordt aangeboden via de cloud, waardoor er vooraf geen investeringskosten zijn en het mogelijk is de dienst volledig te integreren met de web presence van een organisatie. Hierdoor is het mogelijk persoonlijke videoberichten direct, in realtime, af te leveren op bijvoorbeeld de computer, tablet, smartphone of smart TV van de gebruiker.
Andrew Small, vice-president Unified Communications & Customer Relationship Management (CRM), BT Global Services: “Onze nieuwe dienst helpt bedrijven op een creatievere en meer betrokken manier met hun klanten te communiceren. Het helpt ze bij het creëren van meer inhoudelijke, persoonlijkere interacties en verbetert zo de klantenservice en verkoopcijfers. Dit leidt uiteindelijk tot een groter vertrouwen in het bedrijf, een verhoogde klantloyaliteit en uitstekende bedrijfsresultaten. Ongeacht of berichten gaan over het account van de gebruiker, loyaliteitspunten, nieuwe aanbiedingen of welke andere klantcommunicatie dan ook, gepersonaliseerde video’s bieden een nieuwe manier om gebruikers te bereiken.”
Yaron Kalish, medeoprichter en CEO van Idomoo: “BT heeft jarenlange ervaring in het samenwerken met innovatieve bedrijven en wij zijn heel blij met dit partnership. Wij denken dat gepersonaliseerde video’s een grote rol zullen blijven spelen in de manier waarop bedrijven met hun klanten communiceren, ongeacht of het regelmatige communicatie – zoals een verbruiksoverzicht – of specifieke promotiecampagnes betreft. We kijken er naar uit het succes dat BT heeft laten zien in de financiële sector verder uit te bouwen en te helpen bij het wereldwijd realiseren van gepersonaliseerde video-oplossingen.”
Aphrodite Brinsmead, analyst bij Ovum: “Idomoo’s gepersonaliseerde video-oplossingen bieden een nieuwe manier om de aandacht van de gebruiker te trekken. De hedendaagse gebruiker ontvangt dagelijks erg veel informatie en advertenties via het web en op mobiele apparaten. De video’s van Idomoo bieden een nieuwe manier om data op een visueel aantrekkelijke wijze weer te geven. Met deze oplossing kunnen bedrijven een deel van hun klantgesprekken automatiseren, een groot publiek bereiken en gebruikers voor hun diensten interesseren. De video kan worden bekeken op een tijdstip dat de gebruiker uitkomt, waardoor deze minder opdringerig is dan een telefoongesprek op het verkeerde moment.”

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in