16 februari 2015

Econocom ondersteunt Basic Fit-sportscholen in groeiambitie met digitale transformatie

Basic Fit heeft een groot deel van de op haar leden gerichte digitale technologie gefinancierd met een leaseoplossing van Econocom Nederland. De klant staat centraal en technologie helpt daarbij in grote mate. Onder meer hoogwaardige fitnessapparatuur, apparatuur voor het automatisch af- en aanmelden van de bezoekers en het narrow casting systeem waarmee de sportschool communiceert met haar leden en waarop bezoekers virtuele lessen kunnen volgen, zijn in het contract opgenomen. Econocom voorzag Basic Fit van een flexibele leaseoplossing voor de vestigingen in maar liefst vijf verschillende landen; Nederland, Belgie, Luxemburg, Frankrijk en Spanje.  In totaal kent Basic Fit op dit moment 335 sportscholen.


Bij Basic Fit is goed nagedacht over waar de klant wel en niet behoefte aan heeft en een verregaande automatisering zorgt er voor dat klanten met hun pasje altijd toegang hebben tot de sportschool via een automatische kiosk, zonder dat er een medewerker nodig is. De receptionist heeft zo tijd en aandacht beschikbaar voor relevante vragen van bezoekers en wachtrijen worden geminimaliseerd. Er zijn grote schermen aan de muur waarop bezoekers virtuele lessen kunnen volgen en er is een speciale Basic Fit-app, waarmee klanten lessen met instructeurs kunnen reserveren, waar ze hun eigen fitnessprogramma mee kunnen samenstellen en waarmee ze tips krijgen op het gebied van sport, gezondheid en dieet.

Basic Fit zocht een overzichtelijke en werkbare manier om bovengenoemde producten in gebruik te nemen en up-to-date te houden. Een zeer flexibele en gerichte vervangingscyclus voor de apparatuur is hierbij van groot belang. Econocom heeft als internationale speler Basic Fit veel werk uit handen genomen. Bij de financiering van alle technologie komt nogal wat kijken, niet in de laatste plaats de financiering zelf. Yann Toutant, General Manager bij Econocom Nederland: “Het is een zeer kapitaalintensief traject waarvoor forse investeringen nodig zijn. Wij bieden Basic Fit naast een flexibele leaseoplossing ook kennis om de oplossing ineens over meerdere landen uit te voeren.”

De kennis op het gebied van internationale financiering, maar ook de bij Econocom aanwezige kennis op het gebied van digitale transformatie, was voor Basic Fit een reden om met Econocom samen te werken. “Dat is een combinatie die je zelden ziet en die voor ons heel waardevol is. Econocom beschikt over de partners die de technologie kunnen leveren en over voldoende kennis over die technologie om ervoor te zorgen dat we ook echt krijgen wat we nodig hebben,” vertelt René Moos, mede-eigenaar en directeur van Basic Fit.




Door het investeren uit te besteden en te kiezen voor een leaseoplossing, kan Basic Fit de eigen liquide middelen gebruiken voor het realiseren van de groeiambitie. De uitdaging voor Basic Fit zit de komende jaren in de combinatie van grote expansie en vasthouden van marktleiderschap. De organisatie wil verdubbelen in omvang en blijvend nieuwe technologie inzetten om klanten beter van dienst te zijn. Dat heeft wel gevolgen voor de leasecapaciteit, die moet meegroeien met de organisatie. Net als in de Benelux willen we verder groeien in Zuid-Europese landen als Spanje en Frankrijk. Mede dankzij Econocom is dat mogelijk,” stelt Moos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten