maandag 16 februari 2015

Orange Business Services versterkt unified communications- en cloud collaboratie-oplossing met Microsoft Lync

Als marktleider op het gebied van cloud unified communications sinds 2011[1], breidt Orange Business Services de oplossing uit om bedrijven te kunnen ondersteunen, ongeacht de IT-omgeving waar zij mee werken. Orange Business Services heeft een unified communications- en cloud collaboratie-oplossing ontwikkeld, gebaseerd op Microsoft Lync. De oplossing heet Business Together as a Service Microsoft en is geschikt voor bedrijven met zo’n 500 tot 5000 werknemers. De oplossing is vanaf juni 2015 in Europa beschikbaar, inclusief Nederland, België en Luxembourg.

37% van de zakelijke werktijd is toegewijd aan diverse communicatie-uitwisselingen[2]. Daarmee spelen unified communications- en collaboratieplatforms een cruciale rol bij het verbeteren van de bedrijfsprestaties. Orange Business Services is in de afgelopen drie jaar met de Business Together as a Service-oplossing leider en innovator in cloud unified communications. De nieuwste versie gebaseerd op het Lync-platform en op Skype for Business, beantwoordt de vraag van bedrijven, ongeacht hun technologische voorkeuren.

De beste collaboratietools, altijd
Business Together as a Service Microsoft is ontwikkeld om de nieuwe manieren van werken volledig te ondersteunen en biedt een unified interface met dezelfde uitstraling als andere populaire consumententools. De oplossing is gebruiksvriendelijk, volledig geïntegreerd met de desktop en beschikt over alle functies die nodig zijn voor toekomstbestendige communicatie: presence management, telefonie, unified messaging, instant messaging en conferencing-diensten (audio, web en video).

De oplossing is geschikt voor alle soorten toestellen (pc, smartphones, tablets) en maakt communicatie met externe partijen zoals klanten, leveranciers en partners mogelijk.

Cloud-dienst op maat en door Orange Business Services beheerd
Orange Business Services heeft een gebruiksvriendelijke administratieportaal ontwikkeld om accounts te kunnen aanmaken en verwijderen, profielen te beheren en telefoonnummers aan de hand van een paar klikken te kunnen koppelen. Afhankelijk van de vraag van de gebruikers, zijn er vier voorgeconfigureerde profielen beschikbaar waar zij uit kunnen kiezen. Bedrijven betalen volgens een pay-as-you-go-model – een maandelijks honorarium per gebruiker en profiel. Daarbij hoeven zij niet te investeren in toevoegingen aan hun infrastructuur.

Orange Business Services heeft de oplossing met andere applicaties geïntegreerd, zoals de IP telefonie-oplossing Business Talk IP. Daarmee leunt het bedrijf op de expertise als toonaangevende operator en biedt klanten de beste kwaliteit audiocommunicatie.

Orange Business Services faciliteert en integreert oplossingen voor klanten. Het Lync-platform wordt in het geavanceerde datacenter in Val de Reuil, Normandïe - Frankrijk - gehost en beveiligd. Orange Business Services biedt toegang tot Business Together as a Service Microsoft via IP VPN, met uitstekende beveiliging en prestaties als bijkomende voordelen.

Ongeëvenaarde expertise op het gebied van Lync
Organisaties profiteren van Orange Business Services’s ongeëvenaarde expertise en ervaring op het gebied van Lync. Orange was de eerste operator die Lync met een beheerde private cloud-omgeving integreerde. Nu is Orange marktleider op het gebied van zakelijke Lync-integraties, met zo’n 700.000 gebruikers tot nu toe.

Orange Business Services is al vijftien jaar Microsoft Gold Partner en focust zicht op totaaloplossingen voor collaboratie en IP telefonie. Orange Business Services is volledig gecertificeerd voor ondersteuning en beheer van het Lync-telefonieplatform.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen