4 maart 2015

Beste Service Award Telecom en Internet dit jaar naar Simyo en Solcon

Gisteren kregen zes dienstverleners in Nederland een mooi cadeau van hun eigen klanten in de vorm van een Beste Service Award. De Beste Service Award is een consumentenprijs en wordt verdiend door het verkrijgen van de beste klantreviews met de hoogste rapportcijfers van hun klanten op Opiness.nl. Winnaars onderscheiden zich dit jaar door twee duidelijke kenmerken die de consument belangrijk vindt: het bieden van de beste prijs maar wel met de beste klantenservice.



Beste internetprovider 2014-2015: Solcon 9,0
De klanten van Solcon zijn al jarenlang klant en melden dit ook in hun reviews. De redenen zijn unaniem: deskundige, vriendelijke en geduldige medewerkers in combinatie met een goede en zeer snelle service. Bij problemen lost Solcon het snel op volgens klanten, van belang omdat internet tegenwoordig een basis levens behoefte is geworden. Te lange wachttijden zijn nog wel een punt van aandacht volgens de reviews.

Joost Treep, Teamleider Customer Care bij Solcon in antwoord op de vraag waarom zij deze hoge score van hun klanten kregen: “Wij geven al onze klanten persoonlijke service en aandacht, want wij zien de klant echt als mens. Wij vinden het belangrijk dat onze klanten gehoord worden en gaan ver bij het oplossen van zaken. We selecteren daarop onze klantenservicemedewerkers die al onze diensten kunnen ondersteunen en trainen hen continu. En dat werkt. Laatst kregen we zelfs spontaan een taart van een klant omdat deze zich zo goed geholpen voelde!”

Beste telecomprovider 2014-2015 Simyo 7,7
In 85% van de reviews staat goedkoop en toch goed. Dat lijkt de sleutel tot succes van Simyo. Daarnaast benoemen klanten ook de flexibiliteit van aanpasbare abonnementen via internet of app en ‘betalen voor wat je gebruikt’. Voor een ‘scherpe prijs’ is de klantenservice toch erg goed en bereikbaar volgens de meeste klanten. Simyo was ook in 2013 winnaar van de Beste Service Award en heeft haar positie weten te behouden.

Sr. Marketing Manager bij Simyo Mischa Oudolf over het winnen van de Beste Service Award: “Bij Simyo regelen we alles met een klein team. We vinden het heel belangrijk dat onze klanten tevreden zijn. Daar doen wij elke dag ons best voor. Daarom zijn we heel erg blij met deze award!”

De ranglijst per 27 februari 2015 Internetproviders met >100 reviews op Opiness
1. Solcon 9,0 106 reviews
2. XS4all 7,7 118 reviews
3. KPN Internet 7,4 215 reviews
4. Ziggo 7,0 1117 reviews
5. UPC 6,7 699 reviews
6. Online 6,6 115 reviews
7. Tele 2 6,6 283 reviews

De ranglijst per 27 februari 2015 Telecomproviders met > 100 reviews op Opiness
1. Simyo 7,7 278 reviews
2. Telfort 7,2 324 reviews
3. KPN Hi 7,1 163 reviews
4. T-Mobile 7,0 494 reviews
5. Vodafone 6,9 474 reviews
6. KPN mobiel 6,8 512 reviews

De actuele lijsten zijn te vinden op de website van Opiness.

Geheim van de Beste Performers
De veeleisende consument anno 2015 gaat voor de beste prijs en de beste service . Hij zoekt, vergelijkt, bezoekt, probeert, stapt op en gaat weer verder. Als de juiste aanbieder is gevonden dan blijft de klant trouw en beveelt zij die partij graag aan. De klantenservice speelt een prominente rol in beleving van de service. Het begrip ‘geduldige medewerkers' is een opkomend woord in de reviews. Wordt “Slow Service” de nieuwe trend in klantcontact? Waarbij de servicemedewerker niet op afhandelingstijd en snelheid, maar op waardering wordt afgerekend? Het levert in ieder geval dus meer blije klanten op.

Opiness over internet, telecom providers, banken en webwarenhuizen
Opiness is in maart gestart met de rubrieken Opiness over internetproviders, telecom providers, banken en webwarenhuizen omdat er voldoende reviews zijn verzameld om een vergelijking te kunnen maken van alle aanbieders voor de consument.

Meer informatie over de opzet van deze award vind je op het blog van Simyo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten