22 april 2015

Duidelijke groei voor Classic FM door nieuw beleid

De vernieuwde koers van Classic FM heeft gezorgd voor een flinke groei in diverse doelgroepen. In een half jaar tijd groeide het marktaandeel 10+ van 1,5% naar 2,1%. Hét klassieke radiostation van Nederland weet steeds meer luisteraars te bereiken.

Vorig jaar stemden 620.000 verschillende luisteraars af op Classic FM, nu zijn dit 732.000 luisteraars. In de belangrijkste doelgroep AB1 40+ scoort Classic FM een marktaandeel van maar liefst 3,9%, ten opzichte van 3,1% vorig jaar in dezelfde meetperiode. Dit is een groei van 25%. Dit blijkt uit de luistercijfers van de periode feb - mrt '15, die NLO/GfK gisteren publiceerde.

Sinds september 2014 ligt de focus van Classic FM op het non-stop uitzenden van lichte, toegankelijke klassieke muziek voor jong en oud.

Kiki Klijn-van Leeuwen Boomkamp, Product Manager van Classic FM: "Klassieke muziek wint steeds meer aan populariteit. Deze duidelijke groei voor Classic FM is dan ook een geweldige opsteker. Non-stop wisselen we onze playlist af met herkenbare en nieuwe muziek, we organiseren regelmatig originele acties en zijn zeer actief op onze social media kanalen. Met onze nieuwe koers voldoen we aan de behoefte van onze luisteraars en daar plukken wij als radiostation van klassieke muziek nu de vruchten van."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten