25 juli 2015

Apple lanceert nieuwe campagne: 'Why there’s nothing quite like iPhone'

Als er een bedrijf is dat marketing extreem serieus neemt, en het tegelijkertijd interessant maakt, dan is het Apple wel. Dat blijkt ook weer uit hun nieuwste campagne. "Why there’s nothing quite like iPhone", zoals de titel luidt, focust op wat iPhone zo bijzonder maakt ten opzichte van de concurrentie - zonder deze daadwerkelijk aan te vallen. Er komen verschillende onderwerpen aan bod die je een idee moeten geven van wat Apple's smartphone zo superieur maakt.




Op de pagina, die helaas (nog) alleen maar in het Engels blijkt te zijn, komt een redelijk aantal belangrijke zaken aan bod. Zoals dat de hard- en software naadloos met elkaar samenwerken, dat iPhone de meest populaire camera heeft die mooie foto's maakt zonder dat de gebruiker kennis van fotografie moet hebben en de vele apps die er zijn in de App Store.



Alle onderwerpen samengevat:
  • Hardware en software werken naadloos samen
  • iPhone is makkelijk in gebruik
  • Je krijgt jarenlang gratis updates
  • De camera levert goede kwaliteit zonder dat kennis van fotografie nodig is
  • Er zijn maar liefst 1,5 miljoen apps in de App Store, die ook nog eens nauwkeurig gecontroleerd zijn door een speciaal team
  • iPhone en malware zijn compleet vreemden voor elkaar, omdat iOS de beste beveiliging levert die er maar is
  • iOS levert daarnaast de beste controle over je privacy
  • Dankzij Touch ID beveilig je je iPhone met je vingerafdruk, waarvan alleen een zeer complexe 'formule' van wordt opgeslagen in het Secure Enclave
  • Apple Pay is met hetzelfde gevoel van veiligheid in het achterhoofd gecreëerd, en het is nog makkelijk in gebruik ook
  • Alles moet volgens Apple eenvoudig werken
  • De vele toegankelijkheidsopties maken iPhone voor iedereen bruikbaar; voor Apple is dit essentieel van belang, en geen extraatje
  • Apple levert de beste ondersteuning, omdat het zelf de hard- en software maakt
  • "And that’s why if it’s not an iPhone, it’s not an iPhone"

Het klinkt misschien allemaal heel overdreven, maar als je zoals ik al jaren over een iPhone beschikt, zul je op een gegeven moment op dezelfde manier gaan denken over de standpunten die hier staan. Plus, al die standpunten maken wat de iPhone is. En dat is het hele idee achter de nieuwe campagne.


Overigens mag het gerust opvallend worden genoemd dat Apple nu nog met zo'n campagne komt. Zeker omdat over een maand ongeveer alweer een nieuwe iPhone aangekondigd zal worden. Dat is wel de bedoeling, althans. Het is in ieder geval wel een goede manier om Apple's blauwdruk te leren kennen. Want vergeet niet: alles dat op de campagnepagina staat is ook van toepassing op de iPad en iPod touch. En zaken als privacy en beveiliging zijn natuurlijk net zo belangrijk bij de Mac.


Tom de Beer | hoofdredacteur
Techblogger en Apple-fan in hart en nieren, student Medewerker Beheer ICT met passie voor netwerken, en altijd bereid kennis en ervaring op te doen. Tevens gecertificeerd Microsoft Office Specialist Master en Microsoft Technology Associate, taalfanaat en enorme fan van Lady Gaga.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten