20 oktober 2015

DARKLIGHT is de nieuwste high impact 4K UHD video in de Philips Ambilight campagne

TP Vision lanceert de vierzijdige Ambilight modellen 8000 en 9000 door ‘Darklight’ te presenteren, de nieuwste film in de spectaculaire ‘Beyond the Ordinary’ serie. Darklight is het vervolg op de prijswinnende ‘Afterglow’ en ‘Lightwaves’ films en combineert nogmaals geweldige LED ‘light-scapes’ met avontuurlijke sporten en extreme locaties.

In de nieuwe film spelen drie wereldberoemde mountainbikers, Graham Agassiz, Matt Hunter en Matty Miles die met flitsende snelheid en soms zelf bijna verticaal ’s nachts door de barre woestijn van Utah en de woeste bospaden van Oregon rijden.



De film demonstreert perfect de 4K UHD kwaliteit van de unieke Ambilight technologie - die alleen in Philips tv’s zit – door een halo van verkleurend licht te laten schijnen op de muur achter de tv die overeenkomt met de actie die het scherm laat zien en je zo een uitgebreide, verbeterde en meeslepende kijkervaring geeft.

Bekijk hier de video: https://youtu.be/uWEedtPqbcE

De Philips TV serie bestaat uit twee- en driezijdige Ambilight modellen in de mid-range 6000 en 7000 serie plus een nieuwe vierzijdige set met de recentelijke introductie van de 8000 en 9000 modellen. Ambilight is op zijn hoogtepunt met de lancering van de revolutionaire Ambilux later dit jaar. De Ambilux gebruikt negen pico projectors achterin de set om het beeld buiten het scherm te velengen.

Naast het gebruik van LED licht om de toch al extreme sport actie te verhogen, is Darklight speciaal gemaakt om de volle potentie van Ambilight technologie te demonstreren en te laten zien hoe het Ambilight systeem tv-kijken naar een andere dimensie brengt.


Onherbergzame locaties

De scouting van de locatie, de voorbereiding en het filmen van Darklight heeft zich meer dan 38 dagen afgespeeld tussen twee relatief ontoegankelijke locaties.

Zoals ook eerder met Afterglow en Lightwaves, is Darklight geproduceerd in samenwerking met de onafhankelijke filmmaatschappij Sweetgrass Productions. De specialistische aard van het filmwerk werd voortgezet met de keuze om de scènes met 4K Red Dragon camera’s en TomTom’s Bandit actie camera te schieten, in plaats van ze te maken met behulp van CGI op een pc. Het extreme terrein zorgde ervoor dat men vaak moest filmen met speciale camera drones en dat de 30-kopige crew fysiek moest hiken met meer dan zes ton aan materiaal.

"De reacties op de Beyond the Ordinary-campagne zijn buitengewoon, ten dele omdat we bewust hebben gekozen voor avontuurlijke sporten waarmee we een nieuw en betrokken publiek voor Ambilight en Philips-tv’s willen bereiken. Met Darklight blijven we in diezelfde vijver vissen en demonstreren we andermaal hoe Ambilight de tv-kijker in een nieuwe, nóg meeslependere dimensie zuigt.” Marc Harmsen, Global Marketing Lead bij TP Vision

Filmen in het donker en in de modder, anders dan het meer reflecterende water of sneeuw, maakte ook dat er 171 Led lichtjes, vier keer zoveel als bij Afterglow, gebruikt zijn. Gespecialiseerde apparatuur zoals de draadloos bestuurbare LED fietswielen moesten worden ontworpen en gebouwd op locatie. Gespecialiseerde partners en de TomTom Bandit Action Cam hebben de mountainbikers voorzien van speciaal aangepaste fietsen en actiecamera’s.


Adembenemende nachtscènes

Het eindresultaat heeft zeker de verwachtingen overtroffen. De mountainbikers en fietsen laten steeds veranderende LED sporen achter terwijl ze de zwaartekracht lijken te tarten op de verticale bergtoppen die worden opgelicht door gekleurd licht. De bosgrond lijkt wel een buitenaards landschap wanneer de LED lampen de planten letterlijk doen oplichten in het donker.

Darklight slaagt erin om met de kracht van het licht de toch al dramatische scenes nog heftiger te laten lijken en geeft zo de beste demonstratie van het effect van een Ambilight tv. Voor iemand met een Philips tv maakt deze combinatie een kijkervaring tot ver buiten het gewone.

--
GoPro kopen

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen