10 maart 2016

Nest introduceert Family Accounts en Home/Away Assist

Vóór een huis voor jou en je familie kan zorgen, moet het één ding weten: ben je thuis, of niet? Vanaf vandaag kunnen Nest-huizen daar een beter antwoord op geven, dankzij twee nieuwe functies: Family Accounts en Home/Away Assist.

Als je Nest-producten weten wanneer je thuis bent, en wanneer niet, kunnen ze zich daar automatisch naar gedragen. Zoals de verwarming aan- of uitzetten, of het licht aan- of uitdoen.


Deel je Nest

Je huis is meer dan alleen jouw huis. Je deelt het met anderen – je partner, je huisgenoten, of je ouders. Daarom kondigen we vandaag Family Accounts aan.

Family Accounts stelt tot tien personen in staat de Nest-producten in jouw huis te gebruiken, via de Nest-app en met hun eigen Nest-accounts. Gedeelde inlognamen en wachtwoorden behoren tot het verleden. Het is eenvoudig om mensen toe te voegen aan en te verwijderen uit je Family Account. Nu kan de hele familie de Nest Thermostat instellen, berichten ontvangen van Nest Protect, zien wat er thuis gebeurt met Nest Cam, en een eigen kopie van het maandelijkse Home Report krijgen.


Is er iemand thuis?

Om na te gaan of er iemand thuis is, gebruiken andere producten de locatie van een enkele telefoon. Ze stellen daarvoor een virtuele grens in, ook wel geofencing genoemd. Vervolgens traceren ze je mobiele telefoon om te bepalen wanneer je de grens overschrijdt. Dat kan echter tot fouten leiden. Geofencing is niet heel precies, dus een product zou kunnen denken dat je thuis bent, terwijl je in werkelijkheid een aantal straten verderop bent. Bovendien vergeten we onze telefoons. Of ze gaan kapot, worden gestolen, of de batterijen houden ermee op. En wat als een huisgenoot of babysitter zich nog thuis bevindt? Als er alleen geofencing wordt gebruikt, bestaat er een kans op fouten – bijvoorbeeld licht dat uitgaat terwijl er iemand thuis is, of verwarming die aanspringt als er juist niemand is.

Nest kiest voor een slimmere benadering, en maakt gebruik van meer informatie om het goed te krijgen. Home/Away Assist maakt gebruik van lerende algoritmes en activiteitsensoren die in Nest-producten worden ingebouwd – dezelfde dingen die de Nest Learning Thermostat al vier jaar gebruikt om te helpen energie te besparen. En Home/Away Assist gebruikt daarbovenop de locatie van je telefoon om beter te kunnen bepalen of er iemand thuis is.

Family Accounts zorgt voor een belangrijk stuk van de puzzel: wanneer familieleden mee doen, kan Home/Away Assist daardoor informatie van hun telefoons (Android of iOS) gebruiken. Daardoor zal Home/Away Assist enkel naar Away springen als iedereen buiten de deur is – en niet de verwarming uitschakelen als iemand in een kamer zit die de activiteitsensoren niet kunnen waarnemen.

Home/Away Assist was al geruime tijd een wens voor ons. Maar, belangrijker nog: we wilden het goed doen. En we denken dat dit ons, door sensordata, algoritmes en meerdere telefoons te combineren, is gelukt.

Bij Nest hebben we je privacy altijd serieus genomen. En dat zullen we ook altijd blijven doen. Dat is ook waarom Nest niet volgt waar je naartoe gaat. Home/Away Assist hoeft alleen maar te weten of je wel of niet thuis bent. En we bewaren je informatie veilig door onze verbindingen te versleutelen, en op de hoogte te blijven van de meest recente bedreigingen.

Dankzij Home/Away Assist kan de Nest Cam bovendien inschakelen wanneer je vertrekt, en uitschakelen wanneer je binnenkomt, en is daarmee een nog betere beveiligingscamera. De Nest Thermostat kan de verwarming inschakelen, meteen wanneer je thuiskomt. Je Nest Protect kan zijn maandelijkse Sound Check uitvoeren wanneer je buiten de deur bent. En de producten met Works With Nest-label kunnen Home/Away-assist gebruiken om nog beter te werken.

Het draait allemaal om thuis comfortabeler en veiliger te maken. Voor jou, en alle anderen die er wonen. Om Home/Away Assist en Family Accounts te gebruiken, hoef je alleen maar even de nieuwste update van de Nest app te downloaden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen