17 januari 2017

ING introduceert Siri in Mobiel Bankieren App

Vanaf vandaag kunnen particuliere klanten van ING gebruik maken van spraak assistent Siri in de ING Mobiel Bankieren App. Met Siri kunnen klanten met hun stem een opdracht geven om geld over te maken of om geld te ontvangen via een betaalverzoek. Hiermee maakt ING mobiel bankieren nog sneller en makkelijker voor haar klanten. Deze nieuwe functionaliteit is beschikbaar voor ING-klanten die in het bezit zijn van een Apple iPhone of iPad met Siri.








Hé Siri, ik wil geld overmaken

Om een betaling met Siri te doen ontgrendelt de klant zijn telefoon en vraagt daarna “Hé Siri, ik wil geld overmaken”. Vervolgens geeft de klant het bedrag op en bevestigt hij de betaling met TouchID (vingerafdruk) of met de mobiele pincode in de ING Mobiel Bankieren App. Om geld te ontvangen vraagt de klant Siri om een betaling te ontvangen. Daarna geeft hij het bedrag op en toont Siri het opgegeven betaalverzoek. Na de bevestiging wordt het betaalverzoek verder afgehandeld in de ING Mobiel Bankieren App en kan de klant het verzoek delen via bijvoorbeeld WhatsApp of e-mail. Siri werkt alleen als de Siri-instellingen in de ING Mobiel Bankieren App en op de iPhone of iPad aangezet zijn.


Bankieren makkelijk maken door innovatie

De mobiele telefoon wordt steeds belangrijker voor het regelen van bankzaken. ING blijft daarom innoveren en nieuwe functionaliteiten toevoegen in de app om mobiel bankieren nog makkelijker te maken voor haar klanten. Hierbij speelt klantfeedback een grote rol. Voor Siri introduceerde ING al stembediening Inge en vingerafdrukherkenning in de ING Mobiel Bankieren App. Deze functionaliteiten zijn zowel beschikbaar voor iOS (Apple) als voor Android apparaten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten