Gebruikers hadden vandaag moeite om toegang te krijgen tot de servers van iCloud. Onder andere het maken van reservekopieën, synchroniseren van mail en meer lukte niet. Het probleem is weliswaar alweer opgelost, maar sommigen zullen zich afvragen of zij de enigen zijn die ermee te maken kregen. Maar dat is dus niet zo.
Problemen bij een internetgebaseerde dienst van Apple komen geregeld voor. Men denkt vaak dat het bedrijf te weinig doet hieraan, maar dat valt toch te betwijfelen. Sterker nog, Apple wist het probleem van vandaag in no-time op te lossen.
Het is volstrekt normaal als iemand denkt dat er problemen zijn, terwijl het misschien wel aan de eigen internetverbinding ligt. Controleer deze daarom dus altijd goed, mocht u ineens geen toegang hebben tot bepaalde diensten. De beste manier om erachter te komen is door bijvoorbeeld Safari te starten en naar een willekeurige website te gaan. Doet deze het, dan kan het inderdaad zijn dat er problemen zijn met iCloud.
Raadpleeg Apple’s systeemstatus-pagina voor een gedetailleerd overzicht van alle werkende en niet-werkende diensten. Houdt er overigens wel rekening mee dat niet alles wordt gemeld. Zo bleek de storing van vandaag er ook niet bij te staan.