Orange Business Services is door JTI (Japan Tobacco International) gekozen om de digitale werkomgeving te transformeren en de bestaande communicatie-omgeving te vervangen door een volledig beheerde unified communications-oplossing, gebaseerd op Microsoft Lync® 2013. JTI is een toonaangevende internationale fabrikant van tabaksproducten met een hoofdkantoor in Genève, Zwitserland.
Om een werkomgeving te creëren die aan JTI’s eisen voldoet, implementeert en beheert Orange Business Services allereerst een unified communications-oplossing voor 104 JTI-locaties in 40 landen, waaronder de Benelux-regio. De Lync gebaseerde oplossing verzorgt unified communications voor 20.000 gebruikers, inclusief diensten zoals IM, presence en webconferencing. Tegelijkertijd kunnen zo’n 12.000 gebruikers gebruik maken van Lync Enterprise voice en desktopvideodiensten, geïntegreerd met videoconferencing-omgevingen. Orange gaat een gehoste architectuur en het volledige ecosysteem beheren, met onder andere Sonus gateways en duizend Polycom VVX Business Media Phones. Tot slot worden er ongeveer 3000 mobiele apparaten, tablets en smartphones met Lync aan de implementatie toegevoegd.
De beheerde Lync-oplossing zorgt ervoor dat JTI de nodige werknemers op een snelle en eenvoudige manier bij het werk kan betrekken. Zo worden de lijnen korter als het gaat om besluitvorming en business-processen. Daarnaast zal JTI’s mobiele werkomgeving door dezelfde krachtige unified communications tools ondersteund worden, ongeacht het type apparaat en de manier van werken.
“Een gemakkelijke implementatie is de belangrijkste eis van bedrijven die op zoek gaan naar geschikte UC-oplossingen,” zegt Brian Riggs, analist bij Ovum. “Een UC-oplossing die over de hele wereld geïmplementeerd kan worden en door één wereldwijde integrator kan worden afgestemd op de behoeften van bedrijven, is momenteel één van de belangrijkste vraagstukken van grote bedrijven. Bedrijven die Microsoft Lync inzetten, hebben een grote vraag naar uitgebreide ondersteuning zoals door Orange Business Services wordt aangeboden. Zij leveren de meest geschikte UC-oplossing en bieden het hoogste niveau van veiligheid en deskundigheid op het kritieke snijvlak van netwerken, apparaten en IT.”
Guilain Rogg, VP JTI Global Technical Center zegt: “Om het succes van dit grote project te garanderen, hebben wij voor Orange gekozen. Het bedrijf beschikt over uitmuntende expertise en kennis op het gebied van bestaande omgevingen, waardoor zij een passende lange termijnstrategie en bijbehorende roadmap kunnen ontwikkelen. De mogelijkheid voor wereldwijde ondersteuning in de regio’s waar wij actief zijn, speelt een doorslaggevende rol en zij kunnen volledige end-to-end-diensten leveren, van transformatie tot werking, met het management van alle onderliggende diensten erbij.”
Onderdeel van het 5-jarige contract is dat Orange Business Services een alomvattende mondiale aanpak voor JTI’s eindgebruikers verzorgt, door een gezamenlijke werkomgeving te bieden, die een serie naadloze tools ondersteunt om collaboratie tussen teamleden, partners en klanten mogelijk te maken. Dit contract dekt een transformatieprogramma waarmee Orange gedurende twee jaar, wekelijks één locatie zal implementeren, beginnend met de Europese en Russische markten.
“Wij zijn erg blij dat wij JTI kunnen ondersteunen in deze transformatie en de werknemers nieuwe slimme en mobiele manieren van werken kunnen bieden om hun dagelijkse activiteiten te faciliteren en te optimaliseren, door een bedrijfskritische unified communications-oplossing gebaseerd op Lync,” zegt Dr. Helmut Reisinger, senior vice president voor Europa, Rusland en CIS bij Orange Business Services. “Unified communications en collaboratie zijn belangrijke pijlers geworden bij het transformeren van de werkomgeving. Bedrijven zijn daar nu volop mee bezig. We zijn toegewijd om hen in deze ontwikkeling te ondersteunen en in dit specifieke geval JTI op mondiaal niveau.”