BT lanceert vandaag een wereldwijde campagne met bijbehorende diensten om grote organisaties aan te moedigen op een creatievere manier gebruik te maken van technologie, om zo betere bedrijfsresultaten te behalen.
Inspelend op de veranderende rol van CIO’s – en in lijn met wat analisten zeggen[1] – vraagt BT aandacht voor vier belangrijke gebieden: het leveren van goede prestaties, het realiseren van alle mogelijkheden die de cloud te bieden heeft, het werken als een eenheid en het in staat zijn om overal te kunnen werken.
Internationale bedrijven moeten om succesvol te zijn een mix van verschillende netwerktechnologieën beheren – in combinatie met applicatieprestatiebeheer en beveiligingsdiensten. De meest optimale architectuur om met deze complexiteit om te gaan is het ‘intelligente hybride netwerk’.
BT lanceert een nieuw aanbod, gericht op BT’s IP Connect-dienst, dat zorgt voor samenhang in hybride netwerken en dat zich richt op beschikbaarheid, prestaties en beveiliging. Het eerste aanbod dat vandaag wordt gelanceerd omvat onder andere applicatieprestatie-monitoring als standaardonderdeel van grotere wereldwijde netwerkcontracten. Daarnaast is het nu mogelijk om internettoegang met een snelheid van 100 Mbps uit te proberen, als onderdeel van IP Connect Global voor zakelijke klanten.
Klanten eisen verbeterde prestaties en beschikbaarheid van meerdere cloudgebaseerde applicaties om het potentieel van de cloud optimaal te kunnen benutten. Ze maken gebruik van verschillende cloudaanbieders, terwijl data in de cloud tegelijkertijd te allen tijde veilig moet zijn. Om CIO’s te helpen hun cloudgebaseerde applicaties optimaal in te zetten, lanceerde BT onlangs ExpressRoute met IP Connect, waarmee klanten het publieke internet kunnen omzeilen als zij verbinding maken met de Microsoft Azure-cloud. BT lanceert vandaag ook een speciaal testaanbod voor zijn Cloud Compute-klanten om een verbinding te maken met de BT-cloud via het IP-Connect Global-netwerk.
Om een organisatie als eenheid te laten functioneren, moet het op elk moment en op elk apparaat mogelijk zijn om samen te werken. De CIO moet kunnen vertrouwen op een netwerk dat met deze nieuwe manieren van communicatie om kan gaan en de beste samenwerkingsdiensten biedt. BT lanceert daarom vandaag een aantal mogelijkheden voor klanten om de nieuwste unified communications-diensten onder scherpe voorwaarden af te nemen[2].
Organisaties implementeren mobiliteitsapplicaties op een breed scala aan apparaten om overal dezelfde prestaties te kunnen leveren. De CIO moet zich concentreren op de dingen die echt belangrijk zijn: niet de apparaten zelf, maar de data. BT levert mobiele data en applicaties door verbinding te maken met draadloze toegangspunten, Wifi-hotspots en mobiele netwerken, zodat gebruikers een naadloze ervaring krijgen.
De nieuwste beveiligingstechnologieën zorgen ervoor dat zowel de data als apparaten op elk moment goed beveiligd zijn, ongeacht waar of hoe ze worden benaderd. BT lanceert een dienst die de apparaten van medewerkers veilig op het bedrijfsnetwerk aansluit en de voordelen van mobiel werken levert, tegen minimale kapitaaluitgaven en een flexibel prijsmodel. BT biedt tevens speciale aanbiedingen, inclusief een proefperiode en kortingen, voor het beheer van mobiele- apparaten en applicaties. Meer diensten en aanbiedingen gericht op flexibel werken worden gedurende de campagne gelanceerd.
Luis Alvarez, CEO van BT Global Services: “Het benutten van hedendaagse mogelijkheden vereist creativiteit en innovatie. De wereld van vandaag is altijd verbonden en biedt hiermee onbeperkte mogelijkheden voor onze klanten om creatieve verbindingen te maken die tot de gewenste bedrijfsresultaten leiden. Door het potentieel van ons portfolio en onze specialisten van BT Advise in te zetten, helpen wij onze klanten intelligente en goed beveiligde, hybride netwerken neer te zetten die zorgen voor goede prestaties, flexibiliteit en controle. Ons aanbod bevat tevens diensten die zorgen voor goede samenwerking en naadloze mobiliteit. Al onze inspanningen zijn er dit jaar dit jaar op gericht om onze klanten te helpen met het onder de knie krijgen van the art of connecting.”
[1] De CIO wordt iemand die – volgens Gartner – “ideates, or dreams the digital dream, and executes” (Taming the Digital Dragon: The 2014 CIO Agenda, Gartner Executive Programs).