Eerder maakte Apple bekend dat Angela Ahrendts, CEO van Burberry, bij het bedrijf zal gaan werken als retailmanager. Inmiddels is zij officiëel in dienst getreden en draagt ze de functie ‘Senior Vice President Retail and Online Stores‘.
Ahrendts zal, zoals de functietitel al luidt, niet alleen verantwoordelijk zijn voor de fysieke winkels, maar ook voor de online winkel. Dit is anders ten opzichte van hiervoor. De vrouw zal verantwoordelijk zijn voor ruim 400 retail stores over de hele wereld.
Angela Ahrendts was de afgelopen acht jaar CEO van modemerk Burberry. Dankzij haar verdrievoudigde de waarde ervan, dankzij verschillende acties. Zo maakte ze het productaanbod kleiner middels het Burberry-patroon en stopte ze franchisenemers in Spanje.
Dankzij deze initiatieven is Burberry uiteindelijk een zeer exclusief merk geworden, iets dat bij de eerste iPhone van Apple ook het geval was: je kreeg aanzien als je met het toestel rondliep. Tegenwoordig is het doodnormaal als je de allernieuwste iPhone in je zak hebt, maar dat geldt niet voor aankopen van Burberry.
De afgelopen jaren is het aantal verkopen via Apple’s Retail Stores nogal gedaald. Aan Ahrendts de taak om de winkels weer nut te bieden.