Mindtree, een internationaal bedrijf voor technologische dienstverlening, heeft aangekondigd dat het door de BBC is geselecteerd voor het testen van een aantal van haar digitale producten. Mindtree zal als onderdeel van deze niet-exclusieve overeenkomst het testen van digitale producten en toepassingen gaan verzorgen en ondersteunen. Digitale producten omvatten toepassingen en websites die gebruikmaken van een grote verscheidenheid aan digitale en uitzendplatforms. Daartoe behoren desktopcomputers, mobiele apparaten, cloud, geïntegreerde digitale televisie, Internet Protocol TeleVision, antennetelevisie, kabeltelevisie, satelliettelevisie en internet.
Mindtree is verantwoordelijk voor functioneel en niet-functioneel testen, testmanagement, en verkennings-, automatiserings- en belastingstests. BBC heeft Mindtree geselecteerd vanwege de testmogelijkheden, expertise op het gebied van testmiddelen en het vermogen om de aangewezen taken op effectieve wijze uit te voeren.
“We zijn verheugd dat we nu deel uitmaken van de digitale diensten van de BBC,” aldus Ramesh Menon, Senior Vice President en Head of Technology & Media van Mindtree. “Miljoenen burgers wereldwijd maken gebruik van de producten van de BBC en wij hopen hun ervaring te verrijken dankzij onze vooraanstaande digitale testmogelijkheden.”
Richard Smith, Head of Market Engagement bij de BBC brengt in zijn blog verslag uit van de details van de digitale diensten.