BT en Traceall verbeteren wereldwijde traceerbaarheid

BT en Traceall Global kondigen vandaag een samenwerking aan om klanten een betere traceerbaarheid te bieden, die hen helpt duurzaam te opereren en de controle over de diverse assets in de supply chain verhoogt.

Problemen die te maken hebben met voedselveiligheid kunnen een rampzalig effect hebben op een wereldwijd merk. Bedrijven krijgen te maken met grote economische verliezen, hoge juridische kosten, kostbare en pijnlijke product recalls plus een gebrek aan vertrouwen in – en loyaliteit aan – het bedrijf. Recente negatieve berichten over kwaliteit, authenticiteit en verkeerde etikettering hebben, vanwege de toegenomen globalisering van de voedselindustrie en productie op diverse locaties en via complexe productieketens, ook een negatief effect gehad op de wereldwijde voedsel- en drankenindustrie. Merken en retailers realiseren zich dat het hebben van een sterke en transparante traceerbaarheidsoplossing belangrijker is dan ooit.
De voedselsector is niet de enige die beïnvloedt wordt door kwaliteits- en ethische uitdagingen in de toeleveringsketen. Ook de publieke opinie over de mode-industrie, als het gaat om duurzame inkoop en traceerbaarheid, verandert snel als reactie op eisen van de consument en opvallende incidenten op het gebied van slavenarbeid, fabrieksongelukken, gebruik van giftige chemicaliën en de verwoestende gevolgen van textielproductie voor het milieu.
Samen met Traceall Global, de expert op het gebied van traceerbaarheid, levert BT nu een nieuwe, innovatieve supply chain-oplossing: Supplier Exchange. Dit is een veilig, webgebaseerd centraal systeem dat volledig inzicht geeft in de hele keten. Het controleert en beheert producten en processen die te maken hebben met een merk of bedrijf tot in de kleinste details. Door strikte standaarden en ethische regels op het gebied van landbouw, basisgrondstoffen, chemicaliën, arbeid, productie, bewerking en logistiek voor te schrijven loopt een merk minder risico, verbetert de efficiëntie, wordt er betere kwaliteit geleverd, wordt de reputatie beschermd en kan er duurzaam worden gewerkt.
“Klanten willen bekend zijn met het product dat ze kopen. Daarom moeten bedrijven kunnen aantonen dat ze veilig te werk gaan en de inkoop van producten ethisch en duurzaam laten verlopen,” aldus Alan Steele, CEO Traceall. “De combinatie van BT’s cloudgebaseerde oplossingen en Traceall’s geavanceerde sensortechnologie geven bedrijven de mate van detail die nodig is om zich vol vertrouwen te kunnen verantwoorden aan hun klanten.”
De leidende ‘source-to-end’-traceerbaarheidsoplossing van Traceall ondersteunt wereldwijd activiteiten op het gebied van duurzaamheid en levert verbeterde operationele efficiëntie, merkbescherming, risicovermindering en een goede rendabiliteit.
BT Trace is een portfolio van specifieke applicaties die profiteren van BT’s technologieën, wereldwijde netwerken, infrastructuur en sectorstandaarden die oplossingen voor supply chains aanbiedt. BT Trace heeft vijf variaties voor verschillende industrieën en behoeften, waaronder BT Global Trace, BT Asset Trace, BT Inventory Trace, BT Trace for Retail and BT Trace for Health. Elk van deze oplossingen wordt anders benut, maar ze hebben één gezamenlijk doel: het creëren van een naadloze, transparante en kostenefficiënte supply chain.
“We willen onze klanten de middelen bieden die ze kunnen gebruiken om er zeker van te zijn dat de producten die ze hebben aangeschaft ook echt aan de verwachtingen voldoen, ethisch zijn ingekocht en geproduceerd, op tijd geleverd worden, veilig zijn en klaar zijn om te gebruiken,” aldus Keith Sherry, directeur Business Development, Supply Chain voor BT. “Deze nieuwe oplossing geeft onze klanten het inzicht dat nodig is om hun efficiëntie te verbeteren, hun merk te beschermen, de kans op risico’s te verminderen en het rendement te verhogen. Een resultaat waar iedereen blij mee is.”

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in