Nieuwe film in campagne Philips Ambilight: Afterglow

Sinds 19 oktober is de spectaculaire skivideo ‘Afterglow’ te zien op het YouTube-kanaal en de Facebookpagina van Philips TV en op www.philips.com/ambilight. Het is de tweede korte film in een serie voor de lopende ‘Beyond the ordinary’-campagne van Philips Ambilight. De film, die drie topskiërs laat zien in barre, maar prachtig verlichte omstandigheden, heeft nu al diverse prijzen gewonnen.

Adembenemend
Sweetgrass Productions, gespecialiseerd in ski- en sportfilms, laat in Afterglow adembenemende nachtopnames zien van Chris Benchetler, Daron Rahlves, Pep Fujas en Eric Hjorleifson. Deze freeriders van wereldformaat, gehuld in op maat gemaakte, led-verlichte jassen, daalden buiten de gebaande pistes af langs kleurrijk verlichte hellingen van poedersneeuw.
Het project nam zes maanden in beslag en vereiste een zeer zorgvuldige planning. De te gebruiken apparatuur moest bestand zijn tegen de barre omstandigheden en de logistieke inspanningen waren indrukwekkend: bijna vijf ton aan apparatuur en benodigdheden moest, met behulp van helikopters en sleeën, naar de bergtoppen van Alaska en British Columbia worden gebracht.
Het maken van de nachtopnames duurde twee maanden en de fysieke en mentale druk op de professionele freeriders was aanzienlijk: het zicht was zeer slecht, waardoor ze volledig moesten vertrouwen op hun gevoel.
Prijswinnaar op iF3
Op het toonaangevende freeski-filmfestival iF3, vorige maand in het Canadese Montreal, sleepten de makers van Afterglow de prijs voor de beste korte film én de beste cinematografie in de wacht. De film van Sweetgrass Productions wordt geprezen als ‘cinematografisch één van de meest diepzinnige skifilms ooit gemaakt’. Het Amerikaanse lifestyle- en adventuremagazine ‘Outside’ noemde de film niet alleen de meest fascinerende skifilm van het jaar, maar ziet in Afterglow ook de toekomst van de adventurefilm.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in