Ontex kiest Orange Business Services om integratie van de groep en collaboratie te bevorderen

Ontex, marktleider in hygiënische wegwerpproducten, kiest Orange Business Services voor de wereldwijde zakelijke unified communications-oplossing (UC) en spraakdiensten gebaseerd op Microsoft® Lync® 2013 om integratie van de groep en collaboratie te bevorderen. De oplossing verhoogt de productiviteit van meer dan 1100 gebruikers op 25 locaties wereldwijd, waaronder België, Tsjechië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Turkije, Engeland, Australië en Rusland.

Het bedrijf heeft recentelijk Artsana Süd SpA, een Artsana divisie in Italië overgenomen. Snelle integratie van deze divisie met de rest van de groep is een noodzaak en prioriteit geworden. Bovendien is het hoofdkantoor van Ontex in België van Zele naar Erembodegem verhuisd. De nieuwe ruimte in het SkylinE40-complex ligt dicht bij de snelweg, is ongeveer 3500 vierkante meter en er zijn genoeg mogelijkheden voor toekomstige groei.
Sinds de acquisitie en verhuizing heeft Ontex de werkplekken van meer dan 5000 werknemers wereldwijd geüpgrade, met inbegrip van de loungegedeeltes in de kantoren. Daarbij krijgen de werknemers alle mogelijkheden om thuis en op flexibele werktijden te werken. De transitie die Ontex doormaakt, vraagt om robuuste unified communications- en spraakdiensten.
Nieuwe manieren van werken – een collaboratieve werkomgeving
Om te voldoen aan de behoefte van Ontex heeft Orange Business Services een Business Together Microsoft Managed UC-oplossing ingezet, die op het Orange-datacenter leunt. Orange Business Services levert een schaalbare en beheerde Lync-oplossing waarmee Ontex per gebruiker betaalt. UC-technologieën worden op eenvoudige wijze nog verder binnen het bedrijf ingezet. Ook verlengt Ontex het contract voor bestaande WAN-diensten die Orange levert voor de aankomende drie jaar.
De greenfield PABX-vrije transitie van Ontex betekent dat de implementatie zo snel mogelijk moest gebeuren. De werkzaamheden behelsden bovendien de integratie van lokale telecomdiensten waar Business Talk Local voor is ingezet. Op die manier is PTT sourcing lokaal ontlast. Na twee demo’s en een grondige voorbereiding van drie maanden, was Orange Business Services in staat om de oplossing binnen twee maanden te leveren en de Italiaanse divisie met de rest van Ontex wereldwijd te integreren.
“Onze eerste ervaringen met de Orange communicatiediensten sinds februari dit jaar zijn erg goed,” zegt Jurgen de Wolf, Group ICT Operations Manager bij Ontex. “We profiteren nu dagelijks van de betere collaboratie via IM, presence en webconferencing tussen eindgebruikers. Wij zijn altijd op zoek naar betere manieren om onze klanten te ondersteunen. Orange Business Services’s expertise in combinatie met de beschikbare technologische platforms, diensten en marktleidende servicemodellen sluit helemaal aan bij hetgene waar wij naar op zoek zijn om onze doelstellingen te behalen. Wij verwachten dat er betere samenwerking over landsgrenzen heen gaat ontstaan. Dat leidt weer tot meer efficiency en tevredenheid bij gebruikers en natuurlijk klanten.”
“Dit is één van de snelste implementaties die wij hebben gedaan en wij zijn bijzonder trots op het resultaat,” zegt Alain Stas, Managing Director bij Orange Business Services Benelux. Het is een groot plezier om samen te mogen werken met een innovatief bedrijf zoals Ontex. Het bedrijf beïnvloedt het leven van miljoenen consumenten, van jong tot oud. Ontex neemt de verantwoordelijkheid zeer serieus, door steeds weer te committeren aan duurzaam ondernemen en voldoet aan zowel milieu-gedragscodes als codes van eerlijk en ethisch gedrag. Die betrokkenheid figureert als voorbeeld van onze gezamenlijke aanpak met klanten en onderscheidt ons als toonaangevende wereldwijde communicatie-integrator. Met toewijding leveren wij innovatieve service gebaseerde uitkomsten die waarde aan Ontex’s business toevoegen.”
Volgens een recent Current Analysis rapport is Orange Business Services wereldwijd een innovatieve leider op het gebied van collaboratie en communicatie in de zakelijke markt. Dit door de wereldwijde middelen, portfolio en klantondersteuning, waarmee Orange in alle regio’s kan leveren. Met een wereldwijd netwerk en compleet aanbod aan mobiele en vaste spraak-, audio- video- en webconferencing en door aanspreekpunten via de klantenservice, is Orange Business Services in staat zich te verbinden aan wat voor bedrijfsklimaat dan ook en IP gebaseerde diensten aan de grootste multinationals te leveren. Daarbij staat een agnostische aanpak centraal.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in