BT opnieuw ‘leader’ in Gartner’s Magic Quadrant voor wereldwijde netwerkserviceproviders

BT kondigt vandaag aan dat het voor de elfde keer door Gartner, Inc. als leider gepositioneerd is in het ‘Magic Quadrant for Global Network Service Providers’. Gartner beoordeelt netwerkdienstverleners aan de hand van zeven criteria op het gebied van hun capaciteit om te leveren en acht criteria op het gebied van visie.

BT ontving voor het tweede jaar op rij ook de hoogste productscores in vijf verschillende categorieën van Gartner’s pan-Europese rapport ‘Critical Capabilities for Network Services’.
Gartner stelt dat “bedrijven in het leiderskwadrant goed presteren en een stabiele organisatie leiden met een duidelijke visie op de markt. Ze bieden een uitgebreid portfolio van kwalitatieve netwerkdiensten in verschillende regio’s. Ze voorzien in de behoefte aan wereldwijde netwerken van diverse ondernemingen in termen van grootte, geografische dekking en verticale markten. Leiders geven richting aan de markt door hun bereik uit te breiden en nieuwe, bovengemiddelde mogelijkheden en commerciële modellen te ontwikkelen en deze op grote schaal in te zetten.”
Met betrekking tot Europa stelt Gartner dat “de pan-Europese markt van netwerkdiensten zich ontwikkelt richting het ondersteunen van ondernemingen bij het gebruik van cloudgebaseerde IT-diensten en een toenemende focus op hybride netwerken en SIP-trunks.”
Ook zegt Gartner dat “zakelijke IT- en netwerkleiders hun pan-Europese WAN-dienstverleningsbehoeften zouden moeten specificeren op gewenste resultaten, zoals beschikbaarheid en prestatievermogen van applicaties, en niet op technologieën. Ook zouden ze het vermogen van iedere provider moeten evalueren als het gaat om het behalen van de benodigde service levels voor elke locatie.”
Luis Alvarez, CEO BT Global Services: “Deze rapporten zijn van belang voor onze klanten. Ze zullen de informatie over de actuele trends in onze industrie waarderen en worden aan het denken gezet over hoe zij technologie op een nieuwe en creatieve manier kunnen inzetten om hun zakelijke resultaten te verbeteren. Om onszelf te blijven verbeteren hebben we in oktober een aantal nieuwe zaken aangekondigd, waaronder een vergroot geografisch bereik, een verstevigde cloud-propositie en nieuwe diensten die inspelen op de mogelijkheden die de toekomst ons biedt.”
Klik hier voor het volledige wereldwijde rapport.
Klik hier voor het volledige pan-Europese rapport.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in