BT en Dolby Laboratories kondigen vandaag een uitgebreidere beschikbaarheid aan van de BT MeetMe™ met Dolby® Voice™ dienst en de Dolby Conference Phone, evenals de integratie van de dienst met Cisco® WebEx® and Microsoft® Lync®. BT MeetMe met Dolby Voice combineert Dolby’s bijna 50 jaar aan ervaring in audio met BT’s kwalitatieve communicatieoplossingen voor duidelijke, persoonlijke en productieve vergaderingen.
BT MeetMe met Dolby Voice transformeert conference calls door ze te laten klinken als persoonlijke gesprekken. Gebruikers ervaren een hoge audiokwaliteit zonder achtergrondgeluiden. Gebruikers horen elke deelnemer vanuit een aparte virtuele locatie zodat duidelijk is wie er aan het woord is en het mogelijk is om iedereen goed te verstaan – ook deelnemers die zacht praten. Gesprekken verlopen hierdoor natuurlijker en geven iedereen de mogelijkheid om bij te dragen aan het gesprek.
BT MeetMe met Dolby Voice biedt ook een aanzienlijke kostenbesparing ten opzichte van traditionele audioconferencingdiensten. Omdat gebruikers via hun datanetwerk kunnen deelnemen aan de conference calls, worden netwerktransport- en verbindingskosten verlaagd.
BT MeetMe met Dolby Voice is overal toegankelijk – via de desktop, mobiele apparaten en in vergaderzalen door de Dolby Conference Phone te gebruiken. Het is de enige telefoon die de volledige Dolby Voice-ervaring en -productiviteit in vergaderzalen vergroot. Het biedt een helder geluid en registreert niet alleen alle stemmen in een kamer, maar onderscheidt en presenteert deze ook duidelijk aan deelnemers op afstand. Naast het gebruik van de telefoon voor de BT MeetMe met Dolby Voice-dienst, kan deze ook gebruikt worden voor traditionele IP-telefoniegesprekken. De Dolby Conference Phone is nu wereldwijd beschikbaar.
“De Dolby Conference Phone zorgt voor een revolutie in de manier waarop mensen communiceren en samenwerken,” aldus Andrew Border, vice president Dolby Communications Business Group, Dolby Laboratories. “Omdat iedereen elkaar duidelijk hoort, voelt het alsof de deelnemers zich in dezelfde ruimte bevinden, waardoor de betrokkenheid toeneemt en de gesprekken effectiever worden.”
Carlos Zamora, global vice president, BT Conferencing: “Geluidskwaliteit heeft een enorm effect op de productiviteit van meetings. Door BT MeetMe met Dolby Voice te integreren met BT One Collaborate for Cisco WebEx en BT One for Microsoft Lync, zullen eindgebruikers meer voordeel halen uit de meest populaire samenwerkingsplatformen in de markt. We zijn er trots op om vandaag aan te mogen kondigen dat klanten in Azië-Pacific en Afrika nu ook de voordelen van deze technologie kunnen ervaren.”
De integratie van de service met BT One Collaborate for Cisco WebEx zorgt ervoor dat gebruikers alle functionaliteiten van WebEx kunnen ervaren, terwijl ze profiteren van een effectievere en duidelijkere BT MeetMe met Dolby Voice-ervaring. De gebruikers van BT One Collaborate kunnen nu audio-conferences opzetten met BT MeetMe met Dolby Voice en deze rechtstreeks vanaf de WebEx-interface beheren – vanuit een traditionele PSTN-omgeving of via een IP-connectie.
De integratie met BT One for Microsoft Lync biedt deelnemers de flexibiliteit om deel te nemen aan Lync-vergaderingen via Lync zelf, via een BT MeetMe met Dolby Voice-client of via de Dolby Conference Phone. Gebruikers profiteren van de persoonlijke geluidservaring van BT MeetMe met Dolby Voice en van de eenvoudige toegang voor interne en externe deelnemers aan een vergadering. Alle Lync-functionaliteiten zijn beschikbaar voor gebruikers die deelnemen via de Lync-client.
Het volledige, Engelstaling persbericht, inclusief een case study van WANdisco, vindt u hier.
Mocht u met Andrew Small, vice-president Unified Communications and Customer Relationship Management (CRM), BT Global Services, willen spreken, of een testaccount willen ontvangen om de dienst zelf uit te proberen, dan kunt u contact opnemen via onderstaande contactgegevens.