De AVA Digital Awards is een internationale competitie die in het leven is geroepen om opvallend werk van creatieve professionals op het gebied van concept, art-direction, design en mediaproductie te onderscheiden. Voorwaarde is dat het werk onderdeel is van de evolutie op het gebied van digitale communicatie. De prijzen worden uitgereikt voor werk dat varieert van audio- en videoproducties tot websites met interactieve componenten, zoals video, animatie, blogs en podcasts.
TriMM won in twee verschillende categorieën met het ‘Secure Connections for a Smarter World’, een videoproject voor klant NXP Semiconductors. NXP Semiconductors is een semiconductor producent die actief is in meer dan 25 landen (NASDAQ Top-100, 5.65 miljard USD) die onder meer oplossingen voor het Internet of Things ontwikkelt. De opdracht voor TriMM luidde: maak een bedrijfsvideo die verder gaat dan de reguliere promotionele productie en de toegevoegde waarde van NXP voor de samenleving in beeld brengt. Het resultaat: een bedrijfsvideo die bestaat uit verschillende modules, gekoppeld aan een innovatief online platform, waar de organisatie zelf verschillende versies van de film kan produceren.
“Het concept dat we bedachten is een gezamenlijke ontwikkeling van GriDD en TriMM, waarbij ook de klant NXP nauw betrokken was ,” vertelt Rogier Florijn, Manager Digital Business Development bij TriMM. “GriDD bedacht het concept en samen hebben we van dat idee een productie gemaakt. Het is dus echt een joint effort. Door de aard van het project hebben we het project voor twee categorieën ingediend. Het is niet alleen een bedrijfsvideo geworden, maar ook een online platform. Je bouwt de videocontent modulair op zodat de klant met de losse onderdelen kan mixen en matchen. Voor dat mixen en matchen hebben we een online platform gebouwd, zodat men het makkelijk zelf kan doen.”
Zeker in de semiconductor industrie wordt nog niet vaak zo professioneel met videocontent omgegaan, volgens Florijn: “Een bedrijfsvideo is vaak een kostenpost. Maar deze bedrijfsvideo is configureerbaar en daarom kun je er geld mee besparen. Je kunt de productie op verschillende manieren inzetten, door bestaande content te hergebruiken. En door de volgorde te veranderen kan je hetzelfde materiaal gebruiken voor verschillende doeleinden. Zo kun je de presentatie voor investeerders bijvoorbeeld beginnen met een algemeen verhaal en drie hoogtepunten van het afgelopen jaar, maar een presentatie voor een journalist van een autoblad met de videomodule over je automotive onderdeel. Je hoeft zo niet elke keer weer nieuwe content te maken voor een specifieke situatie.”
Pieter van Nuenen, Head Global Communication bij NXP, is blij met de erkenning: “Als NXP staan we midden in de connected world. We ontwikkelen oplossingen die de samenleving veiliger, efficienter en slimmer maken. Die oplossingen zijn vaak complex en dus moeilijk in beeld te brengen. Met dit modulair concept en het digitale platform is TriMM daar uitstekedn in geslaagd. Het helpt ons uitstekend ons te positioneren en sluit perfect aan bij onze digitale communicatie strategie.”
De AVA Digital Awards worden beoordeeld en toegekend door de Association of Marketing and Communication Professionals (AMCP). Deze internationale organisatie bestaat uit duizenden professionals uit de productie, marketing, communicatie, advertentie, pr en freelance sector en initieert erkenningsprogramma’s, levert juryleden en kent prijzen toe voor opvallende vakprestaties.
Bekijk de Company Video Creator hier: www.nxp.com/videocreator.