De nieuwe programmering van Radio Veronica lijkt goed aan te slaan. Het marktaandeel (10+) van Radio Veronica staat nu op 4,2 procent. Dit is een stijging van 8 procent ten opzichte van de vorige meetperiode. Ook in de doelgroep 25-54 jaar is het marktaandeel van Radio Veronica gestegen van 4,9 naar 5,3. Dit blijkt uit de luistercijfers van de periode jan – feb’15, die NLO/GfK zojuist publiceerde.
Op 2 februari is Radio Veronica met de nieuwe programmering gestart. De zender heeft een nieuwe ochtendshow, biedt een grotere muziekvariatie en legendarische items zoals De Stemband zijn weer te horen. Erik de Zwart, Station Director Radio Veronica: ‘Wij zijn blij dat de eerste resultaten van de nieuwe programmering nu al zichtbaar lijken te zijn. Natuurlijk merken we aan de reacties van de luisteraars dat er een positieve vibe rond het station is. We zagen bijvoorbeeld tijdens het finalespel van De Stemband in februari, waar in een uur meer dan 51.000 telefoontjes binnenkwamen, ook al dat we op de goede weg zijn. Het is geweldig dat dit zich nu al in de cijfers doorvertaald. Het mag duidelijk zijn, dat ons voornemen is om deze stijgende lijn voort te zetten.’
Dit betekend dat ik vanaf januari niet meer naar Veronica zal gaan luisteren. Ik heb geen behoefte aan de zoveelste 538 kloon. Ik haat die "moderne muziek" omdat het allemaal hetzelfde klinkt. Nu krijg je weer een zender erbij die deze bagger gaat uitzenden. Radio Veronica bedankt. Tot nooit meer.