Pure Storage breidt zijn wereldwijde P3 Partner Program uit en biedt nieuwe winstmogelijkheden

Solid-state array-fabrikant Pure Storage gaat zijn channel-partners wereldwijd ondersteunen met een verbeterd Pure Storage Partner Program (P3). Hiermee onderstreept Pure Storage het belang van zijn verkoopkanaal als de belangrijkste weg naar de markt.

Het Pure Storage P3 Partner Program omvat Silver, Gold en Platinum-memberships. Pure Storage introduceert nu een verbeterd incentive-programma, bestaande uit een nieuw co-branded, partner-driven klantreferentieprogramma, een programma om producten voor demonstratiedoeleinden met belangrijke korting aan te schaffen, en de introductie van een nieuwe incentive waardoor Platinum-partners meer mensen kunnen inschakelen om de weg naar all-flash storage voor hun klanten te versnellen.
Pure Storage heeft zijn omzet over fiscaal 2015 met meer dan 300% zien stijgen ten opzichte van het jaar daarvoor. Het actieve partnerbestand groeide in deze zelfde periode met ruim 100%. De aankondigingen van vandaag, gecombineerd met de aanzienlijke nieuwe investeringen in het succes van partners – tot vier keer grotere Marketing Development Funds (MDF) – onderstrepen het commitment van Pure Storage om partners te belonen en hen in staat te stellen om de snelle transitie van disk naar flash in goede banen te leiden.
“We willen samen met onze partners de volgende generatie enterprise storage definiëren. Om dat te bereiken hebben we op basis van hun feedback het P3 Program naar het volgende niveau getild”, zegt Michael Sotnick, Vice President Global Alliances and Channels van Pure Storage. “Het op het verkoopkanaal gerichte businessmodel dat we vanaf het begin hebben gehanteerd heeft nieuwe kansen voor partners gecreëerd en de toepassing van all-flash storage wereldwijd versneld. De uitbreidingen van het P3 Program helpen onze partners hun all-flash storage expertise verder te ontwikkelen en om best practices rondom de nieuwste opslagtechnologie op te bouwen. Het uiteindelijke doel is  om onze partners optimaal te laten profiteren van nieuwe en grotere businesskansen nu en in de toekomst.”
Nieuwe Pure-investeringen onderstrepen langdurig commitment aan channel
Wetende dat partners in een concurrerende omgeving werken, heeft Pure Storage het P3 Program uitgebreid met het volgende:
  • De Platinum-partnerstatus die het bedrijf in Noord-Amerika toekent, komt ook beschikbaar in EMEA, APJ (Azië, Pacific, Japan) en Latijns-Amerika, als aanvulling op de huidige Gold- en Silver-status. De partnerstatus wordt bepaald aan de hand van een combinatie van Pure Storage-boekingen, verkopen, technische kennis en marketinginspanning. De verschillen in partnerstatus komen tot uitdrukking in de elementen van het programma, waaronder incentives zoals MDF, bonussen voor nieuwe klanten en kortingen op apparatuur voor demonstratieruimten.
  • Een nieuw incentive-programma dat uitgebreid is naar partners wereldwijd:
    • Een partnergericht Customer Reference Program bestaande uit co-branded klantreferenties en incentives voor accountmanagers en sales-medewerkers van deelnemende partners.
    • Een Demo Purchase Program biedt belangrijke kortingen (gebaseerd op de partnerstatus) op producten om partners te helpen om de kracht van Pure Storage in hun demonstratieruimten te laten zien.
    • Een door Pure gesponsord incentive voor medewerkers van Platinum-partners die actief bijdragen aan de overstap op Pure Storage all-flash arrays.
    • Een belangrijke verhoging van het percentage van de Pure-omzet bestemd voor partners (in de vorm van MDF).
  • Uitbreiding van Pure’s geautomatiseerde, wereldwijde en transparante deal-registratiesysteem om ervoor te zorgen dat partners die met Pure samenwerken de beste sales support en volledige ondersteuning van de sales-organisatie van Pure Storage ontvangen.
  • De beschikbaarheid van nieuwe Customer en Partner Success Services, accreditaties en online of face-to-face trainingscursussen.
  • Nieuwe tools voor TCO, marketing en sales om partners te helpen concurrenten voor te blijven.
Eerder dit jaar maakte Pure nieuwe personele en programmatische wijzigingen bekend. Zo werd Michael Sotnick aangesteld als de nieuwe global channel directeur en werd gestart met het nieuwe partnercentrische klantsucces-programma. Daarnaast heeft het bedrijf plannen om een tweelaags, panregionaal distributiemodel voor de internationale markt op te zetten. Dit om de toegang tot nieuwe markten voor Pure en zijn partners via het channel grootschalig te faciliteren.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in