Volgens een Koreaanse bron zijn er van de Galaxy S6 zelfs een miljoen minder units verkocht vergeleken met de Galaxy S5 vorig jaar, rond dezelfde periode.
De voornaamste reden voor de slechte verkoop zou zijn dat de software weinig innovatie met zich mee heeft gebracht de afgelopen tijd. Veel mensen zien TouchWiz, een laag die Samsung over Android plaatst, als een reden om géén Galaxy-toestel aan te schaffen.
Het is de vraag hoe Samsung zich hieruit gaan redden. Immers, twee keer een flop achter elkaar uitbrengen moet gewoon vragen oproepen bij de fabrikant. Duidelijk is dat ze zich minder op hardware moeten richten en meer op het optimaliseren van de software. De eerste stap is TouchWiz eraf gooien en ‘stock’ Android gebruiken als besturingssysteem.
Overigens, de Samsung Galaxy S6 Edge verkoopt wél redelijk goed. Qua aantallen is het niet te vergelijken met hoe de nieuwste iPhones verkopen, maar het doet het zeker een stuk beter dan de normale Galaxy S6.
Bron: Business Insider
Tom de Beer | hoofdredacteur
Techblogger en Apple-fan in hart en nieren, student Medewerker Beheer ICT met passie voor netwerken, en altijd bereid kennis en ervaring op te doen. Tevens gecertificeerd Microsoft Office Specialist Master en Microsoft Technology Associate, taalfanaat en enorme fan van Lady Gaga.