Nuance Communications maakt betalen met stemherkenning mogelijk in de ING Mobiel Bankieren App

Nadat klanten eerder al gebruik konden maken van stembediening in de app, is het vanaf vandaag ook mogelijk om betalingen te bevestigen in de app met je stem. De ING-app maakt daarvoor gebruik van spraakherkenningstechnologie van Nuance Communications. De biometrische stemverificatie van Nuance is een alternatief op pincodes, waardoor mobiel bankieren steeds makkelijker wordt.

Grote bedrijven zoals ING schakelen in hoog tempo over op biometrische stemverificatie voor diverse toepassingen, van geautomatiseerde telefoonsystemen tot mobiele apps. Stembediening wordt door steeds meer klanten gebruikt. Inmiddels maken al 100.000 ING klanten gebruik van Inge, voornamelijk om hun saldo te checken en om betaal- en spaaropdrachten te geven binnen de app.
Op basis van feedback door klanten zijn deze functionaliteiten doorontwikkeld en is het vanaf vandaag ook mogelijk om te betalen met stem- (iOS en Android) en vingerafdrukherkenning (iOS-toestellen uitgerust met Touch ID). Nuance Communications levert technieken zoals natural language understanding en stembiometrie, die stemherkenning in de ING Mobiel Bankieren App mogelijk maken. De stembediening van Nuance, genaamd ‘Nina’ (Nuance Interactive Natural Assistent), is een alternatief voor het gebruik van een touch screen en maakt het mogelijk om handsfree te bankieren.
Jeroen Losekoot, Manager Marketing Internet & Mobiel bij ING: “Door onder andere de toevoeging van biometrische toepassingen in de app kunnen we geldzaken sneller, soepeler en makkelijker maken voor onze klanten en de toegankelijkheid vergroten. Hierdoor krijgen klanten meer grip op hun financiën.” Inloggen en het bevestigen van overboekingen gebeurt via stemherkenning. Een uitgesproken wachtwoordzin is voldoende voor veilige authenticatie en maakt het voor klanten aanzienlijk gemakkelijker.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in