‘Stel uw vraag’ op KLM.com nu nog slimmer

Reizigers kunnen op KLM.com nu nog makkelijker de juiste informatie vinden. Via ‘Stel uw vraag’ krijgt de reiziger direct het juiste antwoord op de meest gestelde vragen over bijvoorbeeld maaltijd en inchecktijden. ‘Stel uw vraag’ gaat een dialoog aan met de reiziger en geeft context gerelateerde informatie. ‘Stel uw vraag’ draait op het DigitalCX platform van het Nederlandse bedrijf CX Company.

‘Stel uw vraag’ is beschikbaar in het Nederlands, Engels en Duits en kan vragen in deze talen begrijpen. Als een reiziger de vraag stelt wordt er direct relevante informatie getoond. Bovendien worden er in de antwoorden ook links naar relevante informatie gegeven. 
Het zoekvenster begrijpt in veel gevallen precies waar de reiziger naar zoekt. Zo volstaat het invoeren van een vluchtnummer om bij de incheckpagina te komen. En op de vraag “Kunnen kinderen alleen reizen?”, komt direct het juiste antwoord en een deeplink naar nog meer informatie over alleenreizende kinderen. En als Rome wordt ingetikt, dan kom de klant terecht bij de reisgids over Rome met zeer uitgebreide vluchtinformatie en andere praktische informatie over de stad.
“Een dialoog leidt de klant naar een helder antwoord of suggestie. De reiziger hoeft niet meer door een berg informatie heen te gaan”, zegt Koen Harbers, Director Digital Development. “Hierdoor vindt de klant makkelijker zijn antwoord op KLM.com en dat zorgt voor een hogere klanttevredenheid.”
‘Stel uw vraag’ draait op de intelligente technologie DigitalCX van CX Company. Deze technologie is zelflerend. Als bepaalde vragen veelvuldig worden gesteld, merkt het systeem dat en doet voorstellen voor relevante antwoorden. 
In de volgende fase worden de antwoorden meer gepersonaliseerd. Zo zal iemand die op zoek gaat naar de toegestane hoeveelheid bagage, afhankelijk van zijn Flying Blue status of boekingsklasse het correcte antwoord vinden.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in