PayPal viert tienjarig bestaan in Nederland

PayPal viert zijn tienjarig bestaan in Nederland. In mei 2006 vestigde PayPal zich in Amsterdam, om vanuit daar de Nederlandse markt te bedienen. Vandaag hebben 1,7 miljoen actieve Nederlandse klantaccounts altijd geld bij de hand door middel van PayPal.

Ter ere van het tienjarig jubileum staat PayPal stil bij hoe het concept ‘geld’ is veranderd in de afgelopen tien jaar. Binnen 10 jaar hebben Nederlandse consumenten vaarwel gezegd tegen Old Money. Ze hoeven niet langer in de rij staan bij de pinautomaat of naar huis te haasten voor hun portemonnee. Ze kunnen nu geld overmaken naar vrienden met maar enkele aanrakingen op hun telefoon, zonder zorgen online aankopen doen en veilig mobiel betalen.

New Money, nieuwe rust

PayPal zet de consument centraal. Daardoor ben je als koper goed beschermd. Wie bijvoorbeeld de verkeerde producten geleverd krijgt en deze met PayPal heeft besteld, krijgt altijd zijn geld terug. En voor aankopen die in aanmerking komen dekt PayPal zelfs de retourkosten als je niet blij bent met de aankoop.

New Money, nieuw gemak

PayPal biedt een veilige en verzekerde betaalservice, en ook gemak. Met de PayPal app is geld altijd binnen handbereik en worden er per definitie geen lange rekeningnummers meer gebruikt, maar een e-mailadres. Voor het ultieme gemak kunnen gebruikers ook een persoonlijk ‘PayPal.me’ webadres aanmaken om betalingen met één klik te kunnen ontvangen.
“Niet alleen is geld van de portemonnee naar smartphones verschoven. Ook de landsgrenzen vervagen zoals nooit tevoren. Het is immers makkelijker en veiliger dan ooit om iets uit het buitenland te kopen, want als koper kun je bij ons beschermd zijn,” zegt Jan-Willem Roest, General Manager PayPal Benelux. “We zijn trots op de 1,7 miljoen actieve Nederlandse klantaccounts die klaar zijn om gemakkelijk en veilig online te shoppen, of zij nu een fiets kopen in Nederland of fashion essentials aan de andere kant van de wereld.”

New Money, nieuwe innovatie

PayPal ziet dat de transitie op het gebied van betalingsverkeer alleen maar doorzet. Er is binnen de betalingsmarkt steeds meer mogelijk. PayPal heeft hierin wereldwijd een voortrekkersrol. Van ‘one click payments’ tot applicatie-vriendelijke diensten zoals Braintree v.Zero.
“Wat we nu zien is dat de barrières vanuit de markt steeds verder worden weggenomen, met de transitie naar contactloos betalen. Geavanceerde betalingsvormen krijgen bovendien steeds meer draagvlak vanuit de Nederlandse samenleving. Daardoor kunnen wij ons steeds meer bezighouden met de innovaties van de toekomst,” aldus Roest. “Die innovaties bieden vooral nog meer comfort. Met PayPal One Touch™ hoeven gebruikers bijvoorbeeld nooit meer ellenlange online bestelformulieren in te vullen, als de consument kiest voor deze betaalwijze vult PayPal alles in. Eén klik en het is geregeld.”
Feiten:
  • 1,7 miljoen actieve Nederlandse gebruikers
  • Toegang tot meer dan 200 markten wereldwijd
  • In 2006 was het totaal van de gehele online verkoop in Nederland bij elkaar €2,8 miljard (Emerce, 2007) waard
  • In 2016 wordt dit bedrag alleen al bereikt door de vijf grootste Nederlandse verkopers in online reizen en retail (Twinkle100, 2015)
  • Drie van deze vijf grootste online winkels werken samen met PayPal  (Twinkle100, 2015)
  • De meerderheid van de webshops die in Twinkle100 staat, werkt samen met PayPal
In de infographic in de bijlage staan nog meer feiten, waarbij PayPal terugkijkt naar de grootste veranderingen in betalingen van de afgelopen jaren.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in