Apex Legends, een populair spel uitgegeven door Electronic Arts, heeft naar verluid een deal met gamer ‘Ninja’ gesloten voor 883.704 euro, omgerekend een miljoen dollar. Dit om de shootergame vanaf de dag van verschijning te streamen. Dat meldt NU.nl op basis van een bron aan persbureau Reuters.
Ninja is een van de bekendste en meest bekeken streamers op het streamplatform Twitch. Hier zenden gamers hun speelsessies uit via het internet en kijken duizenden kijkers mee met wat ze in een spel doen.
Ninja heeft meer dan 13 miljoen volgers op Twitch en daarom willen uitgevers graag dat hij hun spel speelt. Ninja speelt vaak Fortnite (een spel dat ook als app een van de meest gedownloade game-apps in Nederland is), maar stapte bij de verschijning van de nieuwe battle royale-game Apex Legends over naar deze game.
EA wil niet ingaan op de deal en ook Ninja wil niet zeggen of hij inderdaad 1 miljoen dollar heeft ontvangen voor het streamen van Apex Legends. Een andere bekende streamer, Schroud, is ook betaald om Apex Legends te streamen. Ook hij wil niet ingaan op de details van de deal.
Streamers steeds belangrijker voor adverteren
Het gebeurt steeds vaker dat streamers worden ingezet om nieuwe games of andere producten te promoten. Er kijken miljoenen mensen wereldwijd naar dit soort streamers en daarom kunnen bedrijven via hen een groot publiek bereiken.
Apex Legends verscheen op dezelfde dag als dat de game werd aangekondigd en had binnen een week 10 miljoen spelers. Inmiddels staat de teller op 50 miljoen spelers. Daarmee is het een belangrijke concurrent voor het schietspel Fortnite geworden, dat nog altijd het grootste battle royale-spel is met 200 miljoen spelers.