Ervaring met Brenger? Dutch-Tech Magazine nu wel!

3
561

Ook wij van Dutch-Tech houden startups in de gaten. Deze week onze ervaring met Brenger, een Amsterdamse startup (voor zover het nog een startup te noemen is), die zo’n 3 jaar geleden begon met een nieuwe manier van vervoeren in Nederland.

Brengerverstuurt je goederen via iemand die (toevallig) dezelfde kant op moet. Met deze manier van vervoeren verduurzaamt Brenger goederenvervoer en is het een soort Uber, maar dan voor koeriersdiensten.

Partij E-smokers en E-liquids via Marktplaats
Een van de Dutch-Tech.nl redacteuren is sinds kort gestopt met roken, en sindsdien verslaafd aan de elektronische sigaret, de E-smoker.
Leuk natuurlijk, en gezond(er), maar vooral ook duurder. E-liquids en accessoires die bij zo’n e-smoker horen zijn niet goedkoop. Vandaar dat hij besloot op marktplaats op zoek te gaan naar de producten voor de E-smoker. En ja hoor, zowaar een partij e-smokers, e-liquids, e-accessoires die door een faillissement te koop worden aangeboden. Na wat onderhandelen is het gelukt, de koop is tot stand gekomen.

Maar nu wel een probleem: de spullen zijn uitsluitend op te halen in Heerlen (Limburg), bijna 200 kilometer (!) verder. Wat nu…?

Brenger als redder in Nood
Na wat Googelen op ‘koeriersdiensten’ stuiten we op Brenger, een ogenschijnlijk fris platform, een beetje a la AirBNB, Uber en SnappCar.

Na wat uitzoekwerk blijkt Brenger een geschikte partij te zijn, die de spullen (5 dozen) in Heerlen relatief voordelig zegt op te kunnen halen. We besloten dit dan ook uit te proberen, vandaag om precies te zijn.

Het platform is zeer gebruiksvriendelijk! Dit mag wel gezegd worden, en nee; dit is geen advertorial (mochten ze die trouwens wel willen, stuur dan even een mailtje ;-)). Na 5 minuten was de deal rond en kregen we een mailtje dat de zending gegarandeerd opgehaald en bezorgd zal worden op de aangegeven dage (ja, ‘Dage’: Brenger, mocht je meelezen; er zit een typo in de follow-up mail). Of er een Brenger beschikbaar is of niet, de garantie is afgegeven. Fijn!

Wij hopen dan ook dat de dozen komende dinsdag netjes bij ons bezorgd zullen worden. We gaan het meemaken, maar voor nu: helemaal top!

Ps. Hieronder volgt nog een update (volgende week) van onze ervaring met Brenger.

Brenger in de tussentijd zelf uitproberen? Dit kan -via ons- met 10 euro cadeau! Met deze unieke link: https://www.brenger.nl/user/register?coupon_code=pW703XrEuqs krijgen jullie direct €10 cadeau voor het eerste transport. Dit kan gelijk, of later gebruikt worden.

Update: 24 april 2019 <Geslaagd!>

Gisteren was de dag van verzending. Spannend, zeker gezien onze vraag of Brenger de service tegen het aangeboden tarief waar kon maken. De conclusie: zeker weten! We kregen een dag voor de levering netjes een sms dat er een Brenger gevonden was voor onze opdracht. De levering zou tussen 10:00 en 13:00 afgehaald worden in Limburg en dit gebeurde ook, netjes om 11:00, zo leert navraag bij de verzender ons. Dat was prima!

Tussen 14:00 en 18:00 zouden wij de levering ontvangen. Gedurende de dag hebben we de Brenger een aantal keer geprobeerd te bellen, maar hij was onbereikbaar en de telefoon ging direct naar voicemail. Even gechat met Brenger en daarna kregen we netjes bericht dat de levering waarschijnlijk iets later zou zijn (complimenten voor de medewerkers achter de chat).

Rond 18:10 (die 10 minuten zijn de Brenger vergeven) kwam de Brenger inderdaad langs. Een uiterst vriendelijke koerier, die wat vertelde over zijn achtergrond en ervaring als koerier. Met een glimlach vertrok hij weer richting Gouda en wij zijn inmiddels voorzien van een onbeschadigde levering van Brenger.

Al met al, dikke 4 sterretjes! Als de Brenger de volgende keer telefonisch bereikbaar is mag hij de vijfde ster wat ons betreft bijschrijven.

Bedankt, Brenger 🙂
En succes met jullie bedrijf, een mooi concept!

3 REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here