Arlo, een van de grootste beveiligingscameramerken, maakte vandaag bekend dat HomeKit, het smart home platform van Apple, de Pro en Pro 2 beveiligingscamera systemen van Arlo (die gekoppeld zijn aan de populaire base station modellen VMB4000 en VMB4500) ondersteunt.
Gebruikers van Arlo konden hun Pro- of Pro 2 camera’s reeds middels de Arlo-app bedienen. De HomeKit compatibiliteit biedt echter extra gemak voor bezitters van iPhones en iPads. iOS-ers hebben nu toegang tot functies van hun Pro(2)-camera’s in het HomeKit-ecosysteem via de Apple Home-app, maar ook voor spraakopdrachten aan SIRI.
Homekit functionaliteiten
HomeKit stelt gebruikers in de gelegenheid om eenvoudig en veilig smart home-apparaten te bedienen via de Apple Home-app en SIRI via de iPhone, iPad, Apple Watch (slim horloge), Mac en HomePod.
Alle bestaande gebruikers van Arlo beveiligingscamera’s, die gekoppeld zijn aan de VMB4000 of VMB4500 base station modellen, kunnen vanaf nu meldingen ontvangen op de Apple Home-app wanneer er beweging wordt gedetecteerd.
iOS-gebruikers kunnen ook de spraakdienst SIRI inschakelen om snel een HD-livestream op hun Apple-apparaat te krijgen. Met HomeKit kunnen gebruikers van Arlo Pro en Pro 2 ook triggers instellen om acties te verwerken, waardoor andere HomeKit-compatibele smart home-producten kunnen worden aangestuurd. Zo kunnen gebruikers een automatisering instellen om bij een -door een Arlo Pro-camera geregistreerde beweging- de HomeKit-ondersteunde verlichting in te schakelen.
Zowel de Arlo Pro- als Pro 2-camera’s zijn volledig draadloos en bieden een goede HD-beeldkwaliteit. De Arlo Pro en Pro 2 Smart Security Systems zijn overigens verkrijgbaar bij alle grote retailers en webshops.
Voor gebruikers
Er is een gratis automatische firmware-update beschikbaar voor zowel nieuwe als bestaande Pro- of Pro 2 gebruikers die werken op één van de compatibele base station modellen.