Rajesh en Aartie, een ondernemerskoppel uit Rotterdam, hebben dit weekend een online toko gelanceerd voor de verkoop van exotische groenten en tropische vruchten. De webshop, die onder de naam Good Exotic Food actief is, biedt consumenten de gelegenheid om hun dagelijkse groenten en fruit (die zij normaal gesproken fysiek bij de toko zouden kopen); nu online te bestellen en te laten bezorgen.

Veilig groenten en fruit winkelen vanuit huis
Consumenten die hun Aziatische, Zuid-Amerikaanse en (dus ook) Surinaamse groenten en fruit in huis willen halen kunnen dat vanaf nu doen via Goodexoticfood.nl. ‘’We kregen steeds vaker de vraag van consumenten of er niet een manier was om exotische groenten en fruit veilig(er) te kopen. Helemaal tijdens deze periode, waarin we met zijn allen verkeersstromen zoveel mogelijk moeten beperken. Als antwoord op deze vraag besloten wij om er geen gras over te laten groeien en meteen aan de slag te gaan met een online oplossing’’, aldus Aartie. ‘’Hiermee geven wij consumenten over het hele land de kans om veilig vanuit huis te bestellen en te laten bezorgen.’’

Bewust beperkt assortiment
Het ondernemerskoppel is al jarenlang actief in Rotterdam, vooral binnen de zakelijke groothandel van exotische groenten, fruit, conserven, diepvries, kruiden en frisdrank(en). Maar er is nu bewust gekozen voor een beperkt online assortiment van alleen groenten en fruit. Aartie: ‘’De webshop richt zich uitsluitend op verse groenten en fruit. Deze producten worden normaliter fysiek gekocht bij de toko of op markten. Deze plekken worden vaak echter druk bezocht. Voor veel producten zijn er al genoeg online oplossingen, maar voor groenten en fruit echter niet, of zeer beperkt. Daarom hebben wij deze keuze heel bewust gemaakt. Vooral voor mensen die normaal gesproken vanuit Groningen, Friesland, Gelderland, Overijssel en Brabant naar de Randstad komen voor deze producten; denken wij hiermee een mooie optie te hebben.’’

Mooie uitdaging binnen e-commerce
Het tweetal achter Good Exotic Food was zelf al actief in de verkoop van exotische levensmiddelen, offline althans. De beslissing voor een online oplossing heeft echter behoorlijk wat voeten in de aarde gehad. Rajesh: ‘’We weten alles van het verhandelen van exotische levensmiddelen. Maar van e-commerce hadden we nog geen kaas gegeten. De afgelopen paar weken hebben we een spoedcursus online en e-commerce gekregen. CMS-systemen, hosting, SEO, Shopify, Check-out systemen, API’s en ga zo maar door – wij hadden er nog nooit van gehoord. Maar we hebben externe hulp ingeschakeld, alles goed doorgetest en nu zijn we zelfverzekerd van wat we online hebben staan. Dit was, is en wordt een mooie e-commerce uitdaging, maar vooral een mooie ervaring.’’

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here