Belvilla, een van de grootste aanbieders van vakantiehuizen in Europa, verhoogt naar eigen zeggen de flexibiliteit en verbetert de service met de inzet van geavanceerde technologie. Binnen de branche is Belvilla de eerste full-service aanbieder die de dienstverlening vrijwel volledig heeft geautomatiseerd en gedigitaliseerd.

Contract digitaal ondertekend 
Sinds een kleine maand kunnen huiseigenaren zichzelf registreren op het Belvilla-platform en hun woningen eenvoudig integreren via de eigen webportal. Foto’s, beschikbaarheid en andere gegevens kunnen online worden ingevoerd en verhuurcontracten kunnen digitaal worden ondertekend. Belvilla is daarmee de eerste full-service aanbieder van vakantiehuizen met een dergelijke digitale service. In de eerste maand werd deze service door 5% van de huiseigenaren gebruikt. 

Dynamisch prijsmodel 
Een andere tool die Belvilla huiseigenaren aanbiedt, is het dynamische prijsmodel. Zodra de vraag terugloopt, worden de prijzen verlaagd. Neemt de vraag toe, dan wordt hierop geanticipeerd met een prijsstijging. Deze technologie blijkt succesvol: de eerste twee maanden van 2020 hadden huizen die gebruik maakten van dit dynamische prijsmodel gemiddeld 11% meer omzet dan huizen zonder deze toepassing. Dit percentage is in de daaropvolgende maanden zelfs verder opgelopen tot 17%. 

Chief Product Officer van OYO Vacation Homes (moederbedrijf van Belvilla): “Voor veel van onze huiseigenaren is het verhuren van een vakantiehuis een bron van extra inkomsten; iets wat ze doen naast hun normale baan. Daarom is het altijd ons doel geweest om onze huiseigenaren een flexibele en gemakkelijke service te kunnen bieden zonder dat zij veel tijd kwijt zijn met het verhuren van hun vakantiewoningen. Met de inzet van nieuwe tools verwachten we een betere service te kunnen bieden, zowel langs de kant van de gasten als van de verhuurders.” 

Webportaal & app voor huiseigenaren 
94% van de huiseigenaren van Belvilla beheert de vakantiehuizen via het webportaal of de app. Beide tools bieden details over de kalender met realtime boekingen, betalingen en facturen, en details over de prestaties. 

Brand PR Director van OYO Vacation Homes: “Naast de verdere verbetering van de nieuwe tools, staan er voor de komende maanden nog meer innovaties op de planning. Hierbij kan men onder andere denken aan een snellere mobile site. Bij deze aanpassingen zal de nadruk liggen op het nog verder verduidelijken van de inhoud en transparantie rondom het verhuurbeleid.”

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here