Op dit moment hangt er bij 640.000 Nederlandse huishoudens een slimme deurbel. De totale bestedingen zijn hiermee opgelopen tot €93 miljoen. De marktleider in deze productcategorie is Ring. Voor de aankoop van een slimme deurbel gaat men het vaakst naar bol.com of Coolblue. Dit blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 5.200 Nederlanders.

€93 miljoen aan slimme deurbellen
8% van de huishoudens is op dit moment in het bezit van een slimme deurbel, wat neerkomt op een totaal van 640.000 deurbellen. In 2020 waren dit er nog zo’n 500.000. In het afgelopen jaar besteedde men gemiddeld €139 aan een slimme deurbel. In totaal is er tot op heden €93 miljoen besteed aan slimme deurbellen. Ten opzichte van 2020 zijn de bestedingen gestegen met €29 miljoen. Dit is de grootste stijging binnen de smart home categorie ‘beveiliging en veiligheid’.

Ring marktleider in slimme deurbellen
Ring (32%) is de nummer één en laat de concurrentie ver achter zich. Het marktaandeel van Ring is ten opzichte van 2020 wel gedaald met 13 procentpunt. Nest (7%) volgt op grote afstand op de tweede plaats. De top vijf wordt gecomplementeerd door Honeywell (5%), DoorSafe (4%) en Doorbird (3%).

Voor deurbel naar bol.com en Coolblue
Slimme deurbellen worden voornamelijk bij bol.com (19%) en Coolblue (17%) gekocht. Concurrenten hebben een aanzienlijk kleiner deel van deze markt in handen. Mediamarkt verkoopt zo’n 4% van alle slimme deurbellen. Amazon, Blokker, Hornbach en Karwei zijn allen goed voor een marktaandeel van 3%.


LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here