Tegenwoordig zijn er tal van creatieve manieren waarop we in de online marketingwereld potentiële klanten bereiken. Denk aan search engine optimization of social media marketing. Bij e-mailmarketing, wat een vorm is van direct marketing, stuur je een gepersonaliseerde mail naar potentiële en bestaande klanten. Zo probeer je ze ervan te overtuigen om voor jou te gaan. Maar hoe creëer je een succesvolle campagne? Lees snel verder. Wij geven je een aantal goede tips die jouw volgende reeks e-mails naar een hoger niveau tillen!

De voordelen van e-mailmarketing

Voor je aan de slag gaat met e-mailmarketing, vertellen we je graag een aantal voordelen. Ten eerste is het een relatief goedkoop marketingmiddel. Je hebt binnen korte tijd namelijk een groot deel van je doelgroep direct benaderd. De mail komt gelijk in hun mailbox waardoor ze het bericht vrijwel niet kunnen negeren. Daarnaast meet je gemakkelijk de resultaten en zie je snel wie doorklikt naar je website. Zo kun je dit mogelijk aanpassen voor je volgende campagne. Zoals je ziet, zijn dit een aantal goede redenen om een online marketing bureau in Utrecht te benaderen en te beginnen met e-mailmarketing.

Maak je content relevant en pakkend

Het is belangrijk dat de inhoud in de e-mail zo relevant en pakkend mogelijk is. Mensen scannen een e-mail vaak snel en letten niet gelijk op de inhoud. Zorg er daarom voor een aantrekkelijke titel en vertel gelijk waarom je ze mailt. Zorg er daarnaast voor dat de mail een mobielvriendelijk ontwerp heeft. De meeste mensen checken hun e-mail namelijk onderweg op hun telefoon. Op deze manier heb je een grotere kans dat doorklikken naar je website.

Ken je doelgroep en maak het persoonlijk

Om zo veel mogelijk relevante potentiële klanten te benaderen, is het belangrijk om je doelgroep goed te kennen. Wie wil je benaderen? Waar kun je ze vinden? Verzamel zoveel mogelijk adressen en verdeel ze over verschillende segmenten. Let bijvoorbeeld op hun woonplaats en aankoopgeschiedenis. Met handige tools zorg je ervoor dat ze hun eigen naam bovenaan het bericht staat. Zo maak je de e-mails zo persoonlijk mogelijk en creëer je een betere band.

Dit zijn een aantal manieren waarop je e-mailmarketing goed doet. Maak je content dus zo relevant mogelijk en weet wie het bericht leest. Zo maak je van jouw volgende campagne een groot succes. Heb jij nu ook helemaal zin om (nieuwe) klanten te bereiken met behulp van e-mailmarketing?